Senaste nytt

Kolla ert Sol Melia (MAS Rewards)-konto!

gdaily

Medlem
Två år på raden har Sol Melia (MAS Rewards) haft vanan att stoppa in ett antal bonuspoäng på kontot, i hopp om att jag ska använda dessa att (del)boka en hotellnatt på något av deras hotell. Poängen ska försvinna efter ett tag är det sagt.

Två år på raden har jag dock haft "ovanan" att blixtsnabbt föra över dessa poäng till Miles&More, denna gång tog det två veckor och jag fick in 4000 gratispoäng på M&M.

Bara ett litet tips.

/Ola

Sol Melia Conversion +4,000
CONVERSION POINTS
 

gdaily

Medlem
Jaha, så var det dags igen. !

4000 Sol Meliapong insatt av ingen anledning på kontot, direkt uttaget till 2000 Miles&More-poäng. Tackar.
 

jumbooze

Medlem
Dags igen, nu så fick jag ännu bättre utdelning, förra gången skapade jag ett extra konto i farsans namn och fick 250 i värvningsbonus + han fick 2000 i startup, då gick det inte att flytta men när han nu fick 4000 så kunde jag flytta 6000 till mitt konto och sedan hade jag 10.000 att växla över till lite miles :D
 

Homer

Medlem
12.000 på kontot nu :) jag är inte alls övertygad om att det är en bra affär att växla över till miles, i alla fall inte
till Flying Blue eller Avios, möjligtvis Air Berlin eller M&M där man får mycket bättre kurs.
12.000 räcker för att boka en gratisnatt på hotell som kostar runt €100
 

jumbooze

Medlem
nej, det är bara värt det för mig när jag antingen kan håla miles vid liv eller komma över trösklar så "slattar" blir användbara... Annars kan man ju boka ett rum istället
 

gdaily

Medlem
12.000 på kontot nu :) jag är inte alls övertygad om att det är en bra affär att växla över till miles, i alla fall inte
till Flying Blue eller Avios, möjligtvis Air Berlin eller M&M där man får mycket bättre kurs.
12.000 räcker för att boka en gratisnatt på hotell som kostar runt €100

Jag har inte fått något denna gång (men kan ju inte gråta, har ju fått två gånger tidigare). Men det är ju samma tänk som alla som flyttar sina Carlsonpoäng till flygpoäng, usel affär om man ser till vad man kan få för poängen på hotellen direkt... men om man inte har behov av att bo på hotell privat, eller vill ta sig över en specifik gräns eller så, så kandet ju vara bra värde i det.

Själv åker jag för sällan till Spanien.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Själv åker jag för sällan till Spanien.

Ungefär som att säga att jag växlar mina Hilton poäng till flygmiles för att jag är så sällan i USA ;)


I båda fallen är hälften av deras hotell är ju på andra ställen än USA respektive Spanien.

T.ex Hanoi http://www.meliahanoi.com/en/index.html
eller London



ME London - 5 star hotel in London

cabecera-gold-radio-roof.jpg
 
Toppen