Senaste nytt

BA utökar till 3 dagliga flighter mellan Arlanda och London City Airport

JensE

Medlem
Dom har Embraer 190 också med 34" i pitch istället för 31" på Embraer 170.
Samma pitch i både C och Y.
Så är ganska ordentlig skillnad på benutrymme.
 

Palazzi

Medlem
Kan aldrig bli för många flyg till London!

Jag föredrar dock LHR då tunnelbane-förbindelsen har ett stopp 100m från Hilton Park Lane :)

Håller med om att flyg till LGW vore på sin plats, då en del långlinjer, charter, och flygningar till kanalöarna, ansluter via LGW. Läste nyligen att ett nytt snabbtåg var projekterad till Gatwick, så blir egentligen den smidigaste flygplatsen påväg till centrala London också..
 

Homer

Medlem
TILL LCY kan man ju flyga om London är slutdestination, men där finns ju ingen lounge så har man
OW Emerald kort så FRÅN London är detta bara LHR som gäller. :p
 

Bamsefar

Medlem
Håller med om att flyg till LGW vore på sin plats, då en del långlinjer, charter, och flygningar till kanalöarna, ansluter via LGW. Läste nyligen att ett nytt snabbtåg var projekterad till Gatwick, så blir egentligen den smidigaste flygplatsen påväg till centrala London också..

Du menar något som skall ersätta Gatwick Express till Victoria ??

Det största problemet är som sagt att från Stockholm kommer man till LHR eller LCY och skall man då vidare med BA till västindien så måste man ta sig till LGW. Lättare sagt än gjort. Provade till LCY senast och bil därifrån, men nja. Direkt LGW vore bättre - eller så flyttar BA någon av kärrorna till västindien till LHR - vore mycket enklare....
 

SPEEDBIRD_1

Medlem
Du menar något som skall ersätta Gatwick Express till Victoria ??

Eller så är det snabbtåget som eventuellt byggs mellan LHR och LGW, då det snackas var och varannan dag om hur man ska lösa bristen på kapacitet som idag råder på i stort sätt alla Londons flygplatser. Londons borgmästare har i dagarna ändrat sin åsikt och vill stänga LHR... Sorry OT.

However, jag gillar LCY och tycker att detta är kanon. Bäst vore dock med ökad kapacitet från LHR i form av byte mellan 320 till 777, men det kan jag väl bara drömma om?:)

Boris Johnson's plan to replace Heathrow with £65bn Thames Estuary airport are as 'grandiose as Hitler's' | Mail Online
 

gdaily

Medlem
Å andra sidan verkar det som att de tänker stänga ner en av LHR-flighterna (jag hade en redemption bokad i januari 2014 men den blev inställd och jag blev flyttad (till en för mig bättre connection).
 
Toppen