Senaste nytt

Hjälp med boende mellan längs E4:an mellan Linköping - Ljungby

kungcarl

Medlem
Hej!

Jag ska tillsammans med tre andra åka ner till Skåne. Vi åker från Stockholm och känner inte för att köra hela sträckan på en gång utan vill få in en övernattning. Jag har kollat en del hotell i Jönköping, Värnamo, Linköping men tar gärna emot en del tips på var man kan bo längs vägen? Det behöver inte vara i någon stad bara det är längs vägen.

Hoppas någon i krokarna eller någon som bor där ofta kan hjälpa till! Kunskapen finns säkert här!
 

Mauricio

Medlem
Håller med, övernattning på den korta sträckan känns overkill om ni är fyra som åker, är du den enda med körkort eller kan flera köra?
 

gdaily

Medlem
Håller med, övernattning på den korta sträckan känns overkill om ni är fyra som åker, är du den enda med körkort eller kan flera köra?
Det beror väl helt och hållet på om resan är transport eller resa. Vissa tänker inte att man ska pressa skiten ur bilen på motorvägen för att snabbast ta sig till Skåne, utan anser att man ska stanna flera gånger på vägen och turista...

Sthlm-Skåne kan ta fyra dagar för mig...
 

Ubbe

Medlem
Margaretetorp strax efter Hallansås. Härligt smörgåsbord och fin miljö. Bara välj Nissastigen i Jönköping ner mot Halland.
 
Gyllene Uttern kan varmt rekommenderas. Har endast stannat för mat. Men om boendet är hälften så bra som maten så kommer ni inte bli besvikna!

www.gylleneuttern.se/
 

agehall

Medlem
Men seriöst, jag kör dörr till dörr stockholm-linköping på 2h. Att ens fundera på att stanna före Jönköping verkar ju bara dumt.

Jag kan ha viss förståelse för att man inte vill köra hela sträckan, tex om man åker sent, men själv föredrar jag att köra på istället för att stanna.

Om man nu ska stanna, så finns det ett Clarion i Jönköping som är rätt bra.
 

Najk

Medlem
Om man nu ska stanna, så finns det ett Clarion i Jönköping som är rätt bra.

Om syftet är att dela upp resan, så kommer ni ju ha lite tid över troligtvis och då kan det ju vara kul att bo i en stad lite centralt så man kan gå ut och ha lite trevligt.

Clarion Hotel Victoria i Jönköping har jag bott på och det är ok. Väldigt prisvärt att ta ut 10k CC poäng om du har över.
Scandic Portalen i Jönköping är också ok. Här kostar det 20k Scandic poäng för frinatt

Vill ni bara krasha a la motel style med E4 som utsikt in the middle of nowhere så finns Götaströms värdshus.
Här kan jag lova att jag aldrig har eller kommer bo, men det känns som ett typiskt motorvägs motel. :)
 
Toppen