Senaste nytt

[Economy class] Stockholm - Casablanca T/R, Turkish Airlines, 2.700 SEK inkl. skatter

Jonas C

Medlem
I samband med att Royal Air Maroc öppnat upp direktlinjer till Skandinavien, så har det skett en prispress på flyg mellan Skandinavien och Marocko. Både Lufthansa, Air France och TAP har sänkt sina priser för att möta konkurrensen från RAM, och nu har även Turkish Airlines gett sig in i matchen.

Flygbolag: Turkish Airlines TK
Kabinklass: Economy
Bokiningsklass: P
Fare basis: PLN2XPC
Pris: 960kr + skatter 1719kr totalt 2679 SEK
Stopover: En i varje riktning, mot en avgift på €25
Barnrabatt: 25% rabatt på baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: €50 per gång


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Rutten Istanbul – Casablanca flygs med Boeing 777-300ER och Airbus A330-300 som har den senaste Economy Class produkten, med AVOD och wifi.

turkish%20airlines_02_economy%201_681x298.jpg

Foto: Turkish Airlines pressbild


Poängintjäning
TK P-Class ger:

  • 100% miles till Turkish Airlines Miles&Smiles
 

Senator

Moderator
Det finns även affärsklasspriser:

ZRTTAPSE TP Z Round-Trip 4600(SEK)
JN1BX TK J Round-Trip 6520(SEK)
Uppskattade skatter och avgifter med TAP är 2 200kr
 

Jonas C

Medlem
Det finns även affärsklasspriser:

ZRTTAPSE TP Z Round-Trip 4600(SEK)
JN1BX TK J Round-Trip 6520(SEK)
Uppskattade skatter och avgifter med TAP är 2 200kr

Känns som ganska rimliga priser jämfört med Lufthansa som tar 18000kr för NEK Business Class till Casablanca.
 

Senator

Moderator
Känns som ganska rimliga priser jämfört med Lufthansa som tar 18000kr för NEK Business Class till Casablanca.

Billigaste NEK ligger så här:
ZRCSW LH Z Round-Trip 8731(SEK) B

Jag har "NEKat" till CMN och TUN för sådär 13 000 - 15 000kr t/r. Det jobbiga är att FRA-TUN är "bara" 913mi och eftersom det inte är i Europa fick jag "bara" 200% av 913 miles + 25% av 913 miles :( Med andra ord mer på ARN-FRA!

Men, eftersom det räknades som INTERCONT fick jag besöka Arrivals Loungen i FRA med tanke på att jag åkte från TUN 02:30 och landade i FRA 05:55.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen