Senaste nytt

Uppgraderingar på Hilton i Köpenhamn

FF#1

Medlem
Tänkte bo en natt på Hilton på CPH i Augusti, hqr aldrig bott där förut.
Någon som vet hur det brukar vara med uppgraderingar där och om frukosten ingår för HH gold?

Hur är hotellet och loungen annars där?
 

EBGGOT

Medlem
Tänkte bo en natt på Hilton på CPH i Augusti, hqr aldrig bott där förut.
Någon som vet hur det brukar vara med uppgraderingar där och om frukosten ingår för HH gold?

Hur är hotellet och loungen annars där?

Hilton CPH är ett mycket välskött hotell - så allt funkar precis som det skall! Du kommer trivas ...
 

nime

Medlem
EBGGOT har helt rett.

Hilton CPH er et av mine favoritthoteller, det er god service, rommene er bra og de som jobber i loungen er helt topp. Er du Gold må du booke et Deluxe rom om du vil ha upgrade til exec rom med tilgang til lounge, og frokost + internett er inkl for Gold. Som Diamond får du lounge uansett.
 

FF#1

Medlem
Nu var det fixat, har bokat ett Delux rum och kryssat i en ruta för fri uppgradering.
Håller tummarna... :)
 

Alx

Medlem
Hilton CPH är ett bra flygplatshotell. Men varför boka ett Deluxe rum som HH Gold eller högre?

Som HH Gold får man ju uppgradering till Exec rum i mån av plats oavsett vilken rumstyp man väljer!

Jag har alltid bokat billigast möjliga rum redan på den tiden jag bara var HHG. Jag har bara nekats uppgradering till Exec floors EN natt utav hundratals nätter på olika Hilton hotell världen över. Men då nekades ALLA inkl. oss som var HH Diamonds. Det var på Hilton Slussen när de var fullbokade och dessutom byggde om Exec rummen och därför inte kunde erbjuda sådana. Istället för uppgradering fick jag då lite annat smått och gott som "kompensation".

En annan bra detalj som är bra att känna till är Hilton hotels "spouse stays free of charge" i enkelrum. Om enkelrum är billigare än dubbelrum så kan man boka det och ändå få ett dubbelrum.

Sedan jag blev HH Diamond för några år sedan så bokar jag alltid billigast möjliga eftersom jag vet att jag får frukost och lounge varje gång. Som HHG får man alltid frukost. Lounge får HHG om de blir uppgraderade till Exec floors.
 

doc

Medlem
Egentligen så har du som guld i alla fall enbart rätt till uppgradering en klass, vilket i princip kan betyda att du får en bättre utsikt på rummet än du hade på det rum du bokat. Av den anledningen vågar jag inte förutsätta att jag får ett Exec-rum om jag bokar billigast möjliga rum. Lite som sagts även vid flygbokningar att ska man vara säker på att få det man vill måste man betala det. Av den anledningen bokar även jag lite bättre rum ibland när jag gärna ser att jag får ett exec-rum. Spelar det mindre roll bokar jag också billigaste rummet. Frukost får man ju oavsett.
 

Alx

Medlem
Min erfarenhet av Hilton o Co är att de (till skillnad från många andra hotellkedjor) inte ägnar sig åt oseriösa "uppgraderingar" (så som högre våning, Deluxe extra plus, kaffemaskin på rummet, nyare rum etc) utan alltid uppgraderar till Exec floors om det finns rum tillgängliga där. Det oavsett vilket rum man har bokat från början. Finns det rum ledigt så gör det, finns det inte ett enda Exec floor rum ledigt så blir ju ändå ingen uppgraderad dit.

Många Hilton hotell ger till och med valmöjligheten att göra en gratis Exec floors förfrågan redan direkt efter bokning om man har angett sitt HHG/HHD nummer.

Men vill man vara 100% säker på Exec floors så är det ju precis som med uppgraderingar på flyget bäst att boka det man vill ha.
 

ulagun

Medlem
Har råkat ut för några gånger så här i semestertid att de stänger loungen och dukar upp något i baren istället. Inte så värst trevligt, dessutom inte alls samma trevliga bemötande som i loungen.
Som boende i Skåne är det annars optimal början på en semester att resa över till CPH dagen innan och bo över på Hilton.
Extra fördel om man har tidig dep med SK eller LH är att man får checka in baggage kvällen innan. Bara att knalla rakt igenom till securityn...
 

Najk

Medlem
Hilton CPH är ett av mina favorithotell. Det är välskött, har trevliga rum, har trevlig lounge, har bra frukost och alltid så är jag på väg upp i luften :)

Jag har alltid bokat billigaste rummet och alltid fått uppgradering till Exec på Hilton CPH.
Däremot har de vid några tillfällen informerat mig om vid incheckning att de egentligen bara uppgraderar en klass dvs till delux rum.

Be om att få rum i West Wing om du vill ha fin utsikt mot start och landningsbanan ;)

Tänk på att loungen stänger 20:30, så va i tid!
 
Last edited:
Toppen