Senaste nytt

Bästa första klass produkten på marknaden?

flying

Medlem
Min först fråga är, - Kan det det bli bättre än så här? :cool:

För att svara enkelt på din fråga - Ja det kan det :)

Kapar tråden med mina egna ytterst subjektiva upplevelser på bästa första klass upplevelsen. Vore kul att få höra vad andra har för "listor" och/eller synpunkter på bästa första klass upplevelsen.

Intercont.

1. SQ 77W
2. NH 77W Square
3. LX 330 nya F
4. EK 77W nya F
5. LH 380
6. NH 77W gamla F
7. TG 77W Jet airways
8. LX 340 gamla F
9. EK 380
10. LH 744 gamla F
11. TG 380
12. EK 340-500
13. EK 77W gamla F
14. TG 744 gamla F
15. TG 346 gamla F
16. TG 747 riktigt gamla F
17. EK 330


Regional.

1. OZ 744
2. LH 346 gamla F
3. UA 744
4. SQ 777 regional
 

Senator

Moderator
Nu har jag inte alls samma erfarenhet med att flyga F som flying, men jag tycker man måste titta på en helhet från vilka tjänster som finns innan resan påbörjas, till bemötande på flygplatsen, lounger, transfer, tjänster vid ankomst i tillägg till hårdvaran ombord, mat & dryck och allmänt bemötande av kunder. Det sista är det svåraste då vissa delar är kulturella och kan kännas svårt i vårt egalitära samhälle.

Min ranking är baserat på helhet med ovan bedömningspunkter:
1. LH F (gammal) B747-400
2. LX F A330-300
3. BA F B777-300ER
4. AF F B777-200ER
5. BA F B747-400
 

Glenn E

Medlem
Jag har ju ingen erfarenhet av F.
Det bästa jag åkt är SQ A380 C.
Jag fick en visning av F i SQ A380 efter vi landar.
Mycket bra naturligtvis.
Det känns ju bra att ha en bokning i ANA F på 77W Tokyo - Frankfurt.
På ditvägen vill jag ha Lufthansa F (Har Lufthansa A380 C just nu).
Vilken hårdvara hos Lufthansa F ska jag välja från Frankfurt till Kina/Japan eller Korea?
Jag antar att mjukvaran är densamma oavsett flygplan.
 

flying

Medlem
jag tycker man måste titta på en helhet från vilka tjänster som finns innan resan påbörjas, till bemötande på flygplatsen, lounger, transfer, tjänster vid ankomst i tillägg till hårdvaran ombord, mat & dryck och allmänt bemötande av kunder.

Håller helt med dig om att det skall vara helheten som gäller. Kan dock erkänna att det som väger tyngst i min ytterst ovetenskapliga och subjektiva bedömning är "hårdvaran" på flyget.

Det känns ju bra att ha en bokning i ANA F på 77W Tokyo - Frankfurt.
På ditvägen vill jag ha Lufthansa F (Har Lufthansa A380 C just nu).
Vilken hårdvara hos Lufthansa F ska jag välja från Frankfurt till Kina/Japan eller Korea?
Jag antar att mjukvaran är densamma oavsett flygplan.

ANA F 77W det är bara att gratulera till ett utmärkt val såvida du ine reser tillsammans med någon.

Ilandsproblem men jjag skulle nog sattsa på det säkraste kortet för nya stolar vilket borde vara Tokyo det är väl också den längsta flygningen. Även om jag inte är något "big fan" av A380 så har ändå LH det bästa konceptet på dessa flygtyper som jag testat (EK och LH) då de endast har 8 stolar!
 
Last edited:

Senator

Moderator
Håller helt med dig om att det skall vara helheten som gäller. Kan dock erkänna att det som väger tyngst i min ytterst ovetenskapliga och subjektiva bedömning är "hårdvaran" på flyget.

För mig beror det lite på dag eller nattresa. Jag är mer intresserad av toppen hårdvara på natten, det är skälet att jag rankade gamla LH F etta då helheten på dagsresa är trots allt mycket bra.

Är dock väldigt förväntansfull inför nya F och B747-8i om 3 veckor
 

flying

Medlem
För mig beror det lite på dag eller nattresa. Jag är mer intresserad av toppen hårdvara på natten, det är skälet att jag rankade gamla LH F etta då helheten på dagsresa är trots allt mycket bra.

Är dock väldigt förväntansfull inför nya F och B747-8i om 3 veckor

Ja, gamla LH F är givetvis också väldigt bra för en dagsflygning. IFE på dessa har dock en del övrigt att önska.

Skulle jag också vara... LH F 747-8 skulle vara ett rent nöje att få prova. Där får du ju inte bara en riktigt bra hårdvara utan en markservice som heter duga också! Hoppas du kan knåpa ihop ett repotage vi andra kan dregla över :)

Förresten orsaken till att jag rankar SQ 77W högst är nog för att det var första gången jag flög F
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Jag har ju ingen erfarenhet av F.
Det bästa jag åkt är SQ A380 C.
Jag fick en visning av F i SQ A380 efter vi landar.
Mycket bra naturligtvis.
Det känns ju bra att ha en bokning i ANA F på 77W Tokyo - Frankfurt.
På ditvägen vill jag ha Lufthansa F (Har Lufthansa A380 C just nu).
Vilken hårdvara hos Lufthansa F ska jag välja från Frankfurt till Kina/Japan eller Korea?
Jag antar att mjukvaran är densamma oavsett flygplan.

Du ska välja B747 retrofitted med både säng och stol. Mer PJ-känsla går inte att få på en reguljärflygning med ett stort plan.

FRA-KIX brukar ha väldigt bra tillgång på awards.


En generell kommentar, en del i denna tråd har rankat "upplevelsen" efter hårdvaran. Hårdvaran är ju konstant oavsett vilket humör man själv eller besättningen är på. Det är mjukvaran som gör upplevelsen. En dålig crew kan förstöra både aptit och harmoni, det kan ingen stol i världen ändra på.
 

flying

Medlem
Du ska välja B747 retrofitted med både säng och stol. Mer PJ-känsla går inte att få på en reguljärflygning med ett stort plan.

FRA-KIX brukar ha väldigt bra tillgång på awards.


En generell kommentar, en del i denna tråd har rankat "upplevelsen" efter hårdvaran. Hårdvaran är ju konstant oavsett vilket humör man själv eller besättningen är på. Det är mjukvaran som gör upplevelsen. En dålig crew kan förstöra både aptit och harmoni, det kan ingen stol i världen ändra på.

Det är därför vissa bolag har "dörrar" att stänga om sig
 
Toppen