Senaste nytt

Vilken Star Alliance Business Class är bäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stefan62

Medlem
Martin: Du har åkt First med LH och Asiana - kanske fler? Själv har jag bara åkt First med AA. Utbudet av F-awards verkar minska för Eurobonus - vad är omdömet - är C på SQ, TG, LH osv "dåligt"?
 
Nu är inte jag expert #1 på detta ämne: jag har flugit LH, NH, OZ och TG i First (US Domestic First räknas inte).

Alla bolag har väl sina poänger och bör upplevas tycker jag. Men NH/OZ F för 100.000 USDM poäng från ARN är fantastiskt värde för pengarna :)
 

NotRyan

Medlem
Martin: Du har åkt First med LH och Asiana - kanske fler? Själv har jag bara åkt First med AA. Utbudet av F-awards verkar minska för Eurobonus - vad är omdömet - är C på SQ, TG, LH osv "dåligt"?

Om man tycker att det är dåligt så är man bortskämd. C på SQ är riktigt bra, C på TG är ungefär som SAS fast med bättre hårdvara på Intra-cont. C på LH är som SAS men byt det gemytligt skandinaviska mot korrekt men stelt tyskt.
C-stolarna gör väl ingen uppspelt direkt, förutom på B748i

Men dåligt är det inte!!!

Mvh
/NotRyan
 
Oj, nu ser jag att du frågar efter Business Class stolar, missuppfattade det som First. SQ kan du glömma för dom släpper inga awardstolar till Eurobonus (utöver regionalt på A330 och longhaul 747).
 

ClaesJ

Medlem
Martin: Du har åkt First med LH och Asiana - kanske fler? Själv har jag bara åkt First med AA. Utbudet av F-awards verkar minska för Eurobonus - vad är omdömet - är C på SQ, TG, LH osv "dåligt"?

Det vore en överdrift att kalla C för dåligt. Moderna flatbedstolar finns på många *A bolag inklusive UA, LX, OS, SQ och många fler som jag inte flugit med. Jag är 194 cm lång med halvtaskig rygg och sover gott på de flesta av dessa. Maten varierar (UA suger) men t.ex. OS i C är har fantastiskt god mat (ungefär 150% bättre än AA i First).
 

A380*G

Medlem
Frågan är märkligt formulerad anser jag. Tar en C stol oavsett bolag/kabin alla dagar i veckan före en Y stol om jag får. :)
 

Jonas C

Medlem
Oj, nu ser jag att du frågar efter Business Class stolar, missuppfattade det som First. SQ kan du glömma för dom släpper inga awardstolar till Eurobonus (utöver regionalt på A330 och longhaul 747).

747 försvann ju ganska nyligen. Men i samband med att nya First släpps snart, så kanske man kan boka F på 777-300 (non-ER) som har retrofittats med den nuvarande F stolen.
 

A380*G

Medlem
För att inte fortsätta OT, regional SQ C går även att boka på B772, men efter retrofit får vi se vad som händer.
 

m10

Medlem
Finns det inte ett dussin trådar som diskuterar just vilken Star Alliance C som är "bäst"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen