Senaste nytt

I-landsproblem med 150000 Eurobonus poäng

Bryant

Medlem
För det första så har jag aldrig haft så här många poäng samtidigt på mitt konto. Jag vet, mesigt... Men jag vet inte vad jag ska göra med dem. I oktober kommer minibryant och då kommer jag/vi ha en lång period där det kommer att flygas minimalt.

Jag vill gärna åka till USA för att shoppa babyprylar och jag har aldrig flugit first. Så min fråga är helt enkelt. Är det värt att bränna alla poäng i höst för att flyga first till USA eller bör jag hamstra dessa poäng i väntan på något roligare?
Jag kommer mest troligt inte nå upp till 2-4-1 med Amex i år. Kanske ska jobba hårdare på det för att åka iväg med hela familjen nästa år och vara den där jobbiga jäveln som flyger med infant i C? :).

Hjälp!
 

FF#1

Medlem
Själv har jag också aldelens för många poäng på kontot och har funderat en del på det....

Man kan se det lite som att tjäna pengar på aktier, även om aktierna går upp och man känner sig rik så har man inte några pengar för än man säljer av dem och realiserar vinsten.

Precis så kan man se på poäng, de har inte nått värde förrän de omsätts till nått med monetärt eller emotionellt värde, så att bränna av de på att testa F låter som en bra ide. Att åka till USA och köpa babyprylar är en utmärkt ide, de är billiga där.

Har letat efter biljetter till familjen i C många gånger och aldrig hittat det när det passar så tyvärr om du inte bestämmer dig 11 månader innan så får man räkna med att det blir svårt.

Sen så får man ha i minnet att det var ytterst nära att SAS konkade i höstas och då så skulle nog poängen ha varit rökta.
 

A380*G

Medlem
För det första så har jag aldrig haft så här många poäng samtidigt på mitt konto. Jag vet, mesigt... Men jag vet inte vad jag ska göra med dem. I oktober kommer minibryant och då kommer jag/vi ha en lång period där det kommer att flygas minimalt.

Jag vill gärna åka till USA för att shoppa babyprylar och jag har aldrig flugit first. Så min fråga är helt enkelt. Är det värt att bränna alla poäng i höst för att flyga first till USA eller bör jag hamstra dessa poäng i väntan på något roligare?
Jag kommer mest troligt inte nå upp till 2-4-1 med Amex i år. Kanske ska jobba hårdare på det för att åka iväg med hela familjen nästa år och vara den där jobbiga jäveln som flyger med infant i C? :).

Hjälp!
Spara poängen, 150000 poäng är inte så mycket.

Tänk på att det inte är lätt att få tag på 3+ biljetter i C.
Om man reser med infant utan stol behövs bara två, och är man flexibel så är det inga problem att hitta två C-stolar över Atlanten, dock kan man inte använda 241 eftersom man får titta även på *A då.
 
Du ska utan tvekan hitta ett sätt att nå 2-4-1 (finns lite olika metoder - vi snackar om det på en pubkväll?) för att maximera värdet av dina poäng. Vore väl trevligt att kunna åka med hela nya familjen till t ex Tokyo nästa vår i Business Class med lillen i bassinet?
 

Bryant

Medlem
Spara poängen, 150000 poäng är inte så mycket.

Allt är relativt..;)

Du ska utan tvekan hitta ett sätt att nå 2-4-1 (finns lite olika metoder - vi snackar om det på en pubkväll?) för att maximera värdet av dina poäng. Vore väl trevligt att kunna åka med hela nya familjen till t ex Tokyo nästa vår i Business Class med lillen i bassinet?

Oj, låter som en dyr pubkväll.. Tokyo låter riktigt trevligt, jag är på för att lyssna på dina metoder över en öl eller två.
 
Toppen