Senaste nytt

BA-frälst...

Alx

Medlem
...är kanske att ta i. Men BA har helt klart imponerat på mig under våren.

För att göra en lång historia kort så har jag mer eller mindre undvikit resor med BA under några år pga tidigare besvikelser. Jag är dock av den inställningen att man bör ge företag i förändring nya chanser efter ett tag. Risken är ju att man missar stora positiva förändringar i både service, kabiner och inställning. Jag har därför under våren gett BA en ordentlig chans att visa framfötterna i C-klass både SH och LH... Och som de har levererat!!

Som en relativt renodlad *A anhängare måste jag erkänna att BA mycket väl skulle kunna få mig att resa betydligt mer med OW i framtiden. BA känns nu som ett givet alternativ för framtida resor.

Positivt: trevlig personal, OK lounger, riktiga C-stolar på LH och riktig Champagne ombord!

Mindre bra: Extended breakfast och Afternoon tea inom Europa. Det har sagts tidigare, men tål att upprepas: Vilket skämt!

Hade det inte varit för VS Clubhouse så hade nog BA fått stå för alla transatlantiska flighter som inte går med United. :)

Ni som är mer bevandrade i BA Exec club. Hur lång tid brukar det ta innan man får silver-/guldkortet hemskickat från det att man uppnått statusen och antalet flygningar?
 

Palazzi

Medlem
+1 på detta! :)

Jag har svårt att klargöra om den bättre upplevelsen beror på att andra bolag idag försämrat sin service eller om BA blivit bättre, men mina senaste flighter ombord BA har alla varit kanon!

Om jag inte varit så lat att jag oftast föredrar direktflyg inom Europa (SAS) hade det troligen blivit bara flygningar med BA :)....
 

Senator

Moderator
Vänta till du når Guld och kan börja hänga i BA First loungerna. De är synnerligen bra!

Har du varit under senaste veckorna efter ändringen av catering? Har min första returresa från LHR T5 runt 10:e augusti, har bara läst "allt gnäll" online och undrade på om det bara var det sedvanliga anglosaxiska gnäll eller om det är så mycket sämre nu?
 

Alx

Medlem
+1 på detta! :)

Jag har svårt att klargöra om den bättre upplevelsen beror på att andra bolag idag försämrat sin service eller om BA blivit bättre, men mina senaste flighter ombord BA har alla varit kanon!

Om jag inte varit så lat att jag oftast föredrar direktflyg inom Europa (SAS) hade det troligen blivit bara flygningar med BA :)....

Likt dig misstänker jag att andras service kan ha blivit allt sämre. Jämför man med mästarna i försämringar (SAS) är det dock ingen misstanke utan ett faktum! ;)

Jag tycker till och med att maten ombord har varit ganska bra för att vara serverad ombord på ett brittiskt flygbolag. Ingen höjdarupplevelse á la Austrian, men helt OK.
 

Alx

Medlem
Vänta till du når Guld och kan börja hänga i BA First loungerna. De är synnerligen bra!

Vi får se om jag når det under detta kvalificeringsåret eller om jag får ta det på nästa. Det vore onekligen trevligt med BA F lounger eftersom jag redan är bortskämd med Virgins Clubhouse på LHR/JFK. BA F lounger kanske blir det som får mig att släppa VS helt. :)
 

EricT

Medlem
Likt dig misstänker jag att andras service kan ha blivit allt sämre. Jämför man med mästarna i försämringar (SAS) är det dock ingen misstanke utan ett faktum! ;)

Jag tycker till och med att maten ombord har varit ganska bra för att vara serverad ombord på ett brittiskt flygbolag. Ingen höjdarupplevelse á la Austrian, men helt OK.

Senaste gången var runt lunchtid den 14 maj. Då var allt som vanligt.
 

Homer

Medlem
Har du varit under senaste veckorna efter ändringen av catering? Har min första returresa från LHR T5 runt 10:e augusti, har bara läst "allt gnäll" online och undrade på om det bara var det sedvanliga anglosaxiska gnäll eller om det är så mycket sämre nu?

Jag har varit där flera gånger, senast igår, största skillnaden är buffen som numera är som den var i Galleries tidigare.
 
Toppen