Senaste nytt

Fel vid inloggning på BAs hemsida

Är det bara för mig eller har alla problem med att logga in på BA:s hemsida? Jag loggar in med min BAEC nr.

Kod:
Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.
We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.

Så har det varit länge för mig (mer än en vecka tror jag). Jag loggas in men kan inte se så många av mina sidor.

Ibland lyckas jag komma åt mina bokningar via en bakväg. När jag då trycker på att uppgradera mitt flyg med pengar så kommer följande meddelande upp:

Kod:
Sorry, we have encountered a problem. Please call your local British Airways office to change this booking.

Är det normalt att det blir så när det inte går att uppgradera eller är det ännu ett fel?

Om jag klickar på att uppgradera med poäng får jag följande istället:

Kod:
Sorry, it is not possible to change this booking on ba.com. Please call your local British Airways office to change this booking

Inte mycket som verkar fungera.
 

Alx

Medlem
Jag har också fått samma meddelande den senaste veckan. Skönt att höra att jag inte är ensam om att få felmeddelandet. Hoppas att det löser sig snart. Jag skulle ha gått över från Blue till Silver för en vecka sedan och har en seating jag gärna vill göra i C SYD-SIN innan alla bra platser är borta...
 
Seating kan jag göra i alla fall. Bakvägen jag menade är att logga in, få felmeddelandet, använda "Executive Club"-menyn och klicka på t.ex. "Spending avios". Därifrån kan jag nå manage my booking och ändra säte (fungerar oftast). Men många andra saker som inte fungerar...

Tycker det är lite fult att ta betalt för att få göra seating i C btw.
 
Får ofta samma meddelanden.
Kan ni inte logga in så pröva byt webbläsare till IE. (brukar fungera bättre hos BA)

Det där problemen med att uppgradera med poäng etc får jag också hela tiden. Drygt är det. :(
 

JensE

Medlem
Tycker det är lite fult att ta betalt för att få göra seating i C btw.
När du har Silver eller högre kommer du gilla det. Jag har alltid kunnat få 62A/K speciellt nu när rad 60-62 är exkluderade på 747an för statuslösa.

Har inte de problem ni beskriver att logga in/komma åt bokningar.
Dock så är det tyvärr ett problem att uppgradera online om det inte är direktflyg, vilket är riktigt ruttet att BA inte verkar prioritera en fix för.
Löses enkelt annars via ett telefonsamtal.
 
Toppen