Senaste nytt

Usla Eurobonus EBG kort

Homer

Medlem
Jag har nyss fått ett nytt kort, gick inte att läsa ens vid första försöket, detta var 4:e kort som jag fått utbytt i år, alla har blivit oläsbara efter kort tid trots att de behandlats med extrem varsamhet.

Maximal otur, eller är det fler som har problem?
Jag avser rena EBG kort, inte kombinerat kort.

De kombinerade korten är det aldrig problem med, men är det bara jag som avskyr dessa?
Enligt min åsikt är kreditkort något ska man ta fram när man ska betala för något, inte när man ska flyga eller in på en lounge.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Låter som att du borde skaffa deras RFID tag. Jag kör med co-branded-kort, så jag har ingen aning om hur bra/dåliga deras vanliga kort är, men det låter lite otroligt att 4st skulle gå sönder utan anledning om det inte är något tillverkningsfel.
 
Jag har problem med mitt kombinerade Amex/EBG kort. samma med mitt förra Amex/EBS när man stoppar i de i självbetjäningsautomaterna så står det att de inte kunde läsa magnetremsan och att jag ska kontakta SAS incheckningsdisk, men det fungerar ändå o den hittar mina bokningar.
 

agehall

Medlem
Jag har problem med mitt kombinerade Amex/EBG kort. samma med mitt förra Amex/EBS när man stoppar i de i självbetjäningsautomaterna så står det att de inte kunde läsa magnetremsan och att jag ska kontakta SAS incheckningsdisk, men det fungerar ändå o den hittar mina bokningar.

AmEx funkar inte i automaterna av någon anledning. Dra ditt MC eller Diners istället, de fungerar.
 
Det är inte alltid fel just med själva kortet.
Jag hade så många gånger haft problem med mina kort vid gaten men aldrig i incheckningen. De brukade sen mata in mitt EB nummer manuellt. Tror det kan ha med olika läsare att göra eftersom jag har sett andra ha samma problem.
 
Ok, ja jag får prova med något annat kort nästa gång. Jag har precis som stewigriffin haft problem med mitt kort vid gaten ett par gånger, också Amex. Får väl börja använda Diners istället, det visar ju också på ett mycket tydligare vis att man har EBG än vad Amex gör.
 

Mr Carter

Medlem
Jag har två synpunkter vad gäller mitt kombinerade Amex/EBG. Det ena, som nämns ovan, är att det är väldigt otydligt vilken status det är på kortet. Vid ingång till många lounger känns det som de måste titta extra noga. Jag har också blivit nekad inträde eftersom de inte kunnat utläsa status på ett enkelt sätt. Det andra är att det ibland är svårt att läsa EB numret på kortet (vit text mot vit bakgrund.
Jag har dock inte haft problem med magnetremsan, än så länge iaf.
 
Toppen