Senaste nytt

Accor "Super Sale"

karho

Medlem
Jämförde lite på hotell i Bangkok i juli då jag ska boka nåt där inom kort.
Prise per natt i EUR, första siffran pris igår, andra siffran pris idag. Några hotell omfattas alltså av rean, några inte.

Sofitel 95, 95
MGallery Muse 86, 53
MGallery VIE 68, 68
Pullman G 69, 69
Pullman King Power 68, 43
 

Palazzi

Medlem
Härligt! Äntligen ingår även de mindre hotellen i Italien :) Normalt står det att de ingår i rean, men sedan sänks det ingenting i verkligheten....

450kr/natt för dubbelrum i Bergamo nu. Jag tar tre nätter och använder även min voucher, så slutpriset landar på 300kr/natt!!!
 

erc

Medlem
Accor "Super Sale"

Utmärkt. Inbokad en vecka på Mercure, Krabi. SEK1950. Färsk Platinumstatus kanske kommer till glädje.
 

Palazzi

Medlem
Utmärkt. Inbokad en vecka på Mercure, Krabi. SEK1950. Färsk Platinumstatus kanske kommer till glädje.

Du tjänar dubbla poäng, annars är det tyvärr ingen fördel med Platinum på Mercure enligt egen erfarenhet. Mercure kostar för lite för att generera fördelar, likt Ibis (båda Accor).

Mgallery är de billigaste hotellen i kedjan där man kan nyttja sin platinumstatus nämnvärt.

Om det är helt tomt på hotellet kanske du kan tjata till dig en uppgradering med hänvisning till din status, men tror inte att det är en officiell förmån.

PS. Nöjd med Mercure ändå :)
 

erc

Medlem
Du tjänar dubbla poäng, annars är det tyvärr ingen fördel med Platinum på Mercure enligt egen erfarenhet. Mercure kostar för lite för att generera fördelar, likt Ibis (båda Accor).

Mgallery är de billigaste hotellen i kedjan där man kan nyttja sin platinumstatus nämnvärt.

Om det är helt tomt på hotellet kanske du kan tjata till dig en uppgradering med hänvisning till din status, men tror inte att det är en officiell förmån.

PS. Nöjd med Mercure ändå :)

Överväger att bo på Sofitel Krabi veckan efteråt. Några erfarenheter kring platinumförmånder på Sofitelanläggningar?
 

Palazzi

Medlem
Överväger att bo på Sofitel Krabi veckan efteråt. Några erfarenheter kring platinumförmånder på Sofitelanläggningar?

1.Välkomstdrink & "present". Det senare är antingen ett kit med hotellets egna produkter (möjligen badrumsartiklar), alternativt fruktkorg + choklad. Får dock känslan av att det är stora skillnader mellan hotellen, och har själv inte varit på Krabi.
2. Sen checkout (16.00)
3. Uppgradering i mån av plats
4. Dubbla poäng

Om jag minns rätt är detta standard
 

erc

Medlem
Yes, det är i enlighet med hur statusförmånerna formuleras på Accors webbsidor. Får hoppas att lågsäsongsresandet kan ge oss en rumsuppgradering och maximalt sen checkout. Härom veckan var receptionen på ett Radisson Blu-hotell ytterst ovilliga till riktigt sen checkout på grund av hög beläggning.
 

jumbooze

Medlem
Jämförde lite på hotell i Bangkok i juli då jag ska boka nåt där inom kort.
Prise per natt i EUR, första siffran pris igår, andra siffran pris idag. Några hotell omfattas alltså av rean, några inte.

Sofitel 95, 95
MGallery Muse 86, 53
MGallery VIE 68, 68
Pullman G 69, 69
Pullman King Power 68, 43

Ska också boka i mitten på Juli i BKK, tycker det är tråkigt att rean bara gäller de enklaste rummen.
 
Last edited:

karho

Medlem
Skippade faktiskt Accor till förmån för Conrad i BKK, rea till trots. Använder HH poäng, rummet kostar 12000 poäng + 1500 baht per natt. Blir 48000 poäng och ca 1500 SEK för fyra nätter. Känns som bra värde.
 
Toppen