Senaste nytt

Thai Airways byte av flygplansmodell...

EBGGOT

Medlem
Hej,

På min upcoming resa i F med TG har det skett något märkligt!

TG har bytt 747-400 till 777-300 vilket inte hade varit konstig i vanliga i fall MEN enligt seatguru och seatexpert så har inte TG F klass kabin i sin 777-300.

Det kan väl inte vara så att man som F pax får resa i C klass kabin? Så är ju hela konceptet borta....

Någon som sitter på någon info vad som gäller?
 

EBGGOT

Medlem
Kanske kan vara en JET airways operated flight? Men det burkar ju inte trafikera FRA- BKK ...?!?!

Jag som såg fram i mot 747:an .... Då vi är två som reser är det betydligt trevligare med öppna säten än suites!
 

Jacob

Medlem
Det stämmer att Thais egna Boeing 777 flygplan endast har business class och economy class.

På de inhyrda Boeing 777 flygplanen från Jet Airways finns dock första klass, men hittills har det endast rört sig om tre flygplan som hyrts och dessa har använts på rutterna till Paris och Tokyo.

Är det Frankfurt-Bangkok det handlar om? Det framgick inte riktigt.

Vilket datum flyger du? Har du kollat seat map för din flygning?
Är det ett Jet Airways flygplan är det två rader med första klass i en 1-2-1 konfiguration.
 

EBGGOT

Medlem
Yes AHO, det är det flight nr som är aktuella ...

Jacob, Har du provat denna config? Vilken är bäst? 747 eller 777? Har du någon uppfatnning fall man kan "öppna" mellan suiterna i det som sitter ihop? Dvs....tala med sin partner! (kan ju i och försig vara skönt att slippa henns kackel också nu när jag tänker på det)
 

Dr. Miles

Expert
You are lucky man!

Jag har åkt denna typ av flygplan mellan Tokyo och Bangkok, men bara i Business class.
Sätet är mycket komforabelt och har ganska bra utbud av AVOD.
 

Malu

Medlem
Clipboard01.jpg

Ser ut som en skärm som går att justera efter humör... :)
(Foto från Airliners.net)
 

Jacob

Medlem
Jacob, Har du provat denna config? Vilken är bäst? 747 eller 777? Har du någon uppfatnning fall man kan "öppna" mellan suiterna i det som sitter ihop? Dvs....tala med sin partner! (kan ju i och försig vara skönt att slippa henns kackel också nu när jag tänker på det)
Jag har testat både Jet Airways första klass (B777) och Thai Airways normala första klass (B747) och det förstnämnda är överlägset bäst, inte ens något att fundera över.

Om du menar de två mittensätena så är avgränsningen normalt öppen (default vid start och landning, som på bilden) men den går att dra upp om man vill sova ombord och inte råkar känna personen bredvid.
 
Toppen