Senaste nytt

Bonuspoäng för bilhyra

Rafael_nadal

Ny medlem
Hej!

Har det fungerat bra för er att få bonuspoäng 500 /hyrbil av Avis och Hertz? Jag har än så länge inte lyckats få några poäng:confused:
 

Homer

Medlem
Beror på hur du bokar, använder du rabattkoder från flygbolag, hotell och organisationer som motormännen ska det inte vara några problem, men det finns ändå en massa fallgropar med främst Hertz, bla så ger hyror betalda i förskott nästan aldrig poäng, prova att efterregistrera här https://www.hertz.com/rentacar/partner/index.jsp?targetPage=ftRetroFormView.jsp och fungerar inte det kontakta kundtjänst

Avis får man nästan alltid standardpoängen, men ofta strul med deras kampanjer och bonusar utöver detta.

För att få bonusen som nämns här så måste du använda SAS rabattnumer annars får du bara baspoängen.
Benefits for Eurobonus Customers

På senaste tiden har det varit större problem än vanligt med AVIS och Eurobonus, och det vet de om och erkänner, men de krediterade mina poäng på 2 dagar.
Annars är Avis kundtjänst rätt kass och har oftast nollkoll på bonus, poäng och kampanjer, speciellt om det är andra bonusprogram än Eurobonus det handlar om.
 
Last edited:
Det brukar funka om man överöser Hertz med EB-numret. Använder man sig av EB-rabatten, anger EB-numret både vid bokning och uthämtning av bil så brukar det funka rätt bra. Poängen brukar dyka upp på kontot inom 2 veckor.
 
Får man baspoäng vid bilhyra, nice! Bra jag bokade med Hertz denna gång då. Brukar välja holidayautos som har bättre priser och (Alamo som man brukar få bilen från) mycket fräschare och nyare bilar. Men då får jag fortsätta med Hertz ju, poängen är viktigast :).
 

rob74

Medlem
Det är extrapoäng som gäller för bilhyra! Däremot finns en "frekvensbonus" hos Avis som du får när du hyrt flera gånger. De poängen är utöver din vanliga extrapoängbonus på 500 poäng/tillfälle. Du får även fler poäng beroende på hur många dagar du hyr av Hertz. Efterregistrerade just för en hyra hos Hertz och fick svar med en gång.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Kalla det för 500 standardpoäng, eller grundpoäng då om det blir lättare att förstå :rolleyes:

AVIS Frequency Bonus Poäng har inte fungerat som som jag påpekade, vilket Avis öppet erkänt.

AVISBA accumulator fungerade inte heller felfritt och AVIS flying blue kampanjen fungerade allra sämst,
nämligen inte alls för många.
 
Last edited:
Toppen