Senaste nytt

Laptop adapter med EmPower kontakt från Kjell&co

agehall

Medlem
Används EmPower någonstans? Jag tycker alla verkar ha uppgraderat till riktiga uttag numera, men det kanske bara är jag som har haft tur.
 
Moderna laptops samt andra möjäng har alla batteritid nästan 7-8 timmar om inte mer. EmPower har inte jag sett på jättelänge. Däremot vad jag har sett är att några flygbolag har nedgraderat sina Ekonomi säten och nu är det svårare att hitta eluttag där.
 

Dr. Miles

Expert
Används EmPower någonstans? Jag tycker alla verkar ha uppgraderat till riktiga uttag numera, men det kanske bara är jag som har haft tur.

Om jag kommer ihåg rätt, Cathay Pacifics och Uniteds gamla flygplaner har EmPower uttag. (Jag hade problem med eluttag när jag åkte med dem.)
 

agehall

Medlem
Moderna laptops samt andra möjäng har alla batteritid nästan 7-8 timmar om inte mer. EmPower har inte jag sett på jättelänge. Däremot vad jag har sett är att några flygbolag har nedgraderat sina Ekonomi säten och nu är det svårare att hitta eluttag där.

Enligt spec ja, men i praktiken kan det vara rätt mycket kortare. Min MacBook har väl ca 2h batteritid normalt sett. Det går att öka på det om jag stänger allt utom just den applikation jag använder, men ofta behöver jag ha en browser med diverse referenssidor öppna. PowerPoint är inte heller speciellt snällt vad gäller energiförbrukningen.

Enligt Wikipedia, många amerikanska flygbolag använder EmPower socket. (Jag antar att nya flygplan är utrustade med vanlig socket.)

Ah, jag flyger för lite inrikes i USA och med amerikanska bolag.
 
Enligt spec ja, men i praktiken kan det vara rätt mycket kortare. Min MacBook har väl ca 2h batteritid normalt sett. Det går att öka på det om jag stänger allt utom just den applikation jag använder, men ofta behöver jag ha en browser med diverse referenssidor öppna. PowerPoint är inte heller speciellt snällt vad gäller energiförbrukningen.
Är det så illa med Mac? :p Jag är sugen på att ställa en ny Kindle Fire mot iPad och se om man kan sluta bära datorn med sig alls.

Förresten, vad jag har nu sett ett par gånger på IC flyg var USB uttag för att ladda gadgets.
 

Homer

Medlem
Används EmPower någonstans? Jag tycker alla verkar ha uppgraderat till riktiga uttag numera, men det kanske bara är jag som har haft tur.


förrutom de som nämnts tidigare BA WTP - World Traveller Plus (= Eco Extra ) , ja även i gamla F som
snart är ersatt i samtliga plan. WTP kommer också att ersättas med en ny kabin, men den finns bara i några få plan än.

för övrigt beror ju batterilivslängden på vilka program du kör, med program som Adobe Premiere så räcker ingenting länge
 
Last edited:

agehall

Medlem
Klart det beror på vilka program man kör, men om man kör någonting ur MS Office så tycker jag att batteriet bara försvinner. Samma sak om man har en webbläsare igång med 40+ flikar öppna. (Har inte alla det!?)
 
Toppen