Senaste nytt

Billigaste Star Alliance Jorden Runt biljetterna 2012!

Swisser

Medlem
Jacob,
Tack för att du delar denna info med oss andra!
Vet du vad som gäller för barn och pensionärer - har de någon rabatt på de av dig angivna priserna?
 

magic

Medlem
Vi flög följande rutt med Great Escapade:
(ARN)-LHR-JNB-(CPT//PLZ-JNB)-SIN-MEL-AKL-LAX-LHR-(ARN). Inom parentes är inrikesflighter som inte ingick i biljetten. Utöver biljettpriset tillkom skatter/avgifter på ca £500 pp, totalt £5670 för 2 vuxna & 2 barn. Vill minnas att barn betalade 80%. Vi hade planer på att lägga in ett stopp i Söderhavet efter Nya Zealand, men skippade det till förmån för några extra dagar i Austrailen.
 
Hej, är det ngn av er som kan bekräfta om Jacobs excellenta sammanställning fortfarande gäller. Jag försökte precis boka en RTW Star 1 i business class på Star Alliance hemsida, priset blev 54.117 danska kronor. Använda CPH som utgångspunkt för resan. Verkar som dom höjt nivån rejält. Kan det stämma?
 

Ubbe

Medlem
Jobba vidare med andra utgångspunkter och kanske flera t/r biljetter istället. Hipmunk är ett bra verktyg för att hitta alternativa routingar.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, är det ngn av er som kan bekräfta om Jacobs excellenta sammanställning fortfarande gäller. Jag försökte precis boka en RTW Star 1 i business class på Star Alliance hemsida, priset blev 54.117 danska kronor. Använda CPH som utgångspunkt för resan. Verkar som dom höjt nivån rejält. Kan det stämma?

Om man väljer oneworld istället och flyger ifrån Sudan, kan man flyga över 6 kontinenter i First class för nästan samma pengar.
8.548 USD(ca 58.400 SEK) + skatter
Mer info på den här tråden: http://www.businessclass.se/flygbiljetter/3548-planering-utav-rtw-4.html#post33943
 

011430121

Medlem
Jag har själv några gånger under mars-april gjort ”provbokning” med en flygning CPH-EZE-SFO-SYD-ICN-CPH direkt efter jul 2012 och den resan har i C legat på ca 55.000 SEK, när jag igår gjorde samma ”bokning” så ligger den på ca 75.000 SEK
Jag ångrar verkligen att jag inte slutförde bokningen för två veckor sedan.

Har kollat att resa från ARN och där ligger prisera nu på samma nivå som från CPH
Kändes som CPH hade ca 10.000 rabatt förut, då var ARN pirserna ca 65.000 SEK
 
Last edited:
Toppen