Senaste nytt

[Ekonomiklass] Köpenhamn samt Barcelona/Madrid - Peking/Shanghai T/R fr. 2600 SEK

Bra pris till Kina från Köpenhamn, Barcelona & Madrid.
Hittade det på holidaypirates. :)

Använd ITA Matrix för att söka fram datum.
Finns en hel del i September & Oktober men även i Juni & Juli.

Vänligen kontakta inte flygbolaget gällande något ännu då det förmodligen är en mistake fare. (förmodar jag..)

air china 1.png

På ovan biljett kan du ju skippa att åka sista benet till Köpenhamn om du är bosatt i Stockholm och på så vis behöver du bara ta dig till Köpenhamn med en enkelbiljett.

air china 2.png

Du kan även kombinera annorlunda.

T.ex ut från Köpenhamn.
Hem till Barcelona.
Ut från Madrid - hem till Köpenhamn osv.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Bra hittat, Andreas!

Det som är lite oroande är att man får ett sånt här meddelande när man försöker att boka biljetten på Airchina.se.

Air China skrev:
Customer advisory
No policy was found for the selected itinerary (15247 [904])
Screenshot20130602_1.png
 
Bra hittat, Andreas!

Det som är lite oroande är att man får ett sånt här meddelande när man försöker att boka biljetten på Airchina.se.

Enligt holidaypirates ska det fungera med bokning via:

Lastminute.es
Lastminute.com
Expedia.dk

Jag håller på att försöker få till en bokning och kan återkomma när jag är klar (om jag lyckas.)
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom Air Chinas bränsletillägg för Stockholm-Beijing T/R kostar 258 EUR, skulle jag tro att det är konversion error.
Alltså någon på Air China har matat fel currency code (SEK) istället för EUR.

Screenshot20130602_2.png
 
Får vänta tills imorgon med att boka. Hoppas verkligen den lever då. :)
(Bankdosan som jag behöver för verified by visa är trasig då jag bröt av ett kort i den så måste åka och ta ut pengar i bankomaten och sätta in på min andra bank tidigt imorgon.)

Finns denna fare kvar då så blir det BCN-FRA-PEK-FRA-BCN med Air Chinas 77W i September/Oktober.

Det ska gå att boka via Orbitz och där kan man även välja säten vid bokning.)
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Kollade också på Orbitz och gjorde en dummybokning som var ok så långt som jag kunde klicka utan att betala. 416 USD var lägsta priset i september-oktober :p
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som att det går att boka på Wideroe.no.
Wideroe.no erbjuder gratis avbokning upp till 24 timmar från bokningstillfälle.
 

Jonas C

Medlem
Till Kastrup kommer man förvisso ganska billigt med tåget. Det går att hitta biljetter för så lite som 195kr vilket är en ganska bra deal tycker jag.
 
Till Kastrup kommer man förvisso ganska billigt med tåget. Det går att hitta biljetter för så lite som 195kr vilket är en ganska bra deal tycker jag.

Har inte lyckats få ihop CPH-FRA-PEK-FRA-CPH utan åker du från CPH antar jag att du måste åka via Stockholm och då är det som sagt äldre kärror..

Deras nyare 77W har en liten "mini-kabin" i ekonomiklass, rad 31-33 som verkar rätt schysst. :)
 
Last edited:

ZZZebra

Medlem
Det ser ut som att det går att boka på Wideroe.no.
Wideroe.no erbjuder gratis avbokning upp till 24 timmar från bokningstillfälle.

Blir något dyrare att boka via Wideroe men tidsfristen är värd någon hundring. Bokade detta från Köpenhamn.

Skall helst av på ARN på hemvägen, hur lätt kommer jag ha att få ut en incheckad väska på ARN?
 
Toppen