Senaste nytt

Vart åker vi på BusinessClass i sommaren 2013?

Malu

Medlem
Snart dags för semester och många har säkert redan planerat eventuella resor sedan länge. Jag sitter själv och syr ihop de sista detaljerna och det ser ungefär ut såhär:

- En tur till Göteborg/Liseberg i början av sommaren. Resa med Blå Tåget i första klass. Två övernattningar på Radisson Riverside (10k extra i och med pågående kampanj).

- En tur till London då en släkting firar jämna år där. Billig Businessbiljett med BA med avgångstider där jag slipper afternoon tea... ;) Fyra nätter på Radisson Edwardian Vanderbilt - främst för att vi ska hålla till i Kensingtonområdet.

- En lite längre resa till Italien som jag lagt upp såhär: ARN-MUC, hyrbil (BMW från SIXT) därifrån till Padova (Terme di Galzignano), Radisson Blu såklart... ;) Därefter bilen vidare upp via Schweiz till Zürich där vi flyger hem igen ZRH-ARN. Jag undersöker möjligheten att använda ett par upgrade-vouchers för flyga business därifrån, eftersom det är eftermiddagsavgången där man faktiskt får en riktigt hygglig middag...

Många bonusnätter på Radisson ska tas ut. Förhoppningsvis blir det någon upgrade också...

Glad sommar - och berätta gärna om tips eller era egna planer!
 

maba

Medlem
Vi börjar semestern med fyra nätter i Prag, flyger ner med CSA och bor de två första nätterna på Hilton Old Town för att sedan byta till Crowne Plaza.

Nästa ställe att besöka blir Budapest dit vi flyger med RYAN (sorry NotRyan :))Första natten tar vi in på Radisson Blu Beke på poäng och sen flyttar vi oss ner till floden där vi checkar in på Intercontinental för resterande fyra nätter.

Sista ställe på agendan blir Bryssel, SK står för transporten och första natten tillbringas på Le Meridien. Nästkommande två nätterna kommer vi att tillbringa med släktingar och göra utflykter så där är ingenting inbokat ännu. Däremot är de två sista nätterna inbokade på Renaissance Brussels Hotel.

Egentligen hade vi planerat att tillbringa sommaren hemma i Stockholm detta år men men, det blir inte alltid som man tänkt sig :D
 

henrik l

Medlem
Har följande resa inplanerad i månadsskiftet juni/juli:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Egentligen är det tre resor: En USDM som grund. Sedan en avstickare till en konferens i Bangalore, BKK-DEL-BLR-BOM-BKK, följt av en avstickare HKG-HAN-SGN-HKG för seminarier i HAN och SGN. Ursprungligen skulle jag tagit en sväng via SIN-MNL, men ett flygplansbyte med SQ på SIN-MNL gjorde att min förstaklassplast och därmed möjligheten att komma in "the private room" försvann. Men i gengäld får jag testa TG's förstaklass lounge i BKK.

Ska kanske inte nämna hur jag tar mig GSE-TPS. Men det är terapi mot first class syndrome:D

PS. Har försökt att hitta hur jag kan lägga in en vettigare bild från GCM, men har inte lyckats hitta posten.
 
Last edited:

David

Medlem
Sommaren har ju redan börjat! eller isf så kändes det så tidigare i veckan.

- Långhelg i London över midsommar bokad. Flyg med BA i C och boende på Marriott Regent's Park.

- På semestern blir det en resa till västra Kina; Chongqing, Chengdu, Lhasa, EBC (flygrutt ej bestämd, och skall försöka få biljett till tåget Xining-Lhasa). Kan även bli en avstickare ner ett par dagar till Sanya på "Kinas Hawaii", en bekant hade några gratisnätter på Kempinski där som hon gärna ville ha sällskap att utnyttja. :)

- Behöver antagligen flyga ytterligare lite OW för att klara min status challenge hos AB, kanske en tur till NY...

Men först en kort vända till Tokyo nästa helg med NH/OZ i F. Taggad @bjornstrom? Snart bär det av. :)
 

jumbooze

Medlem
Långhelg i Italien, Venedig & Como.
Långhelg i Belgien
Långhelg i Amsterdam
+ En runda till Asien
 

Traveller

Medlem
På sommaren byts gupp i turbulens ut mot gupp skapad av vinden på lägre nivå. Sommaren spenderas för mig ombord på min båt, i någon vik, under solen, med gott vin, doft från grillen någonstans i i en vik i Stockholms skärgård. Då en flygresa kallar kör jag helt enkelt in till hamnen, åker till ARN och sedan i väg.. Landar och tillbaka till båten och ut... Men inte i regn och skitväder förstås...
 
- 1,5 vecka i ytterst exotiska Gran Canaria
- Släktträff i myggträsk
-Hemlig resa som jag fick av mina vänner på min 30-års dag
-Midsommarfirande på Öland

Glad sommar!
 

Pushback

Medlem
På sommaren är Stockholms skärgård min prioriterade destination.

Men självklart går det inte att hålla sig hela sommaren utan en Quick-fix, däremot så föredrar jag semestra i Europa under sommar månaderna eftersom det blir så många long-haul under resterande året.

Min sommar Quick-fix består av drygt 2 veckor på Franska rivieran med non-stop SK flighter ARN-NCE.

4 nätter i Cannes, följt av 5 nätter på Grand Hotel Cap Ferrat, följt av 5 nätter på Eden Roc Cap D´antibes, I övrigt tillbringas sommaren i Stockholms skärgård på bryggan...
 
Toppen