Senaste nytt

Reserabatter genom medlemsklubbar

Morgan

Medlem
Jacob postade igår att man får rabatt på Best Western med Hemköp-kort. Hemköpkort kan ju vem som helst skaffa på fem minuter.

Tänkte därför att vi i den här tråden kunde samla den typen av reserelaterade rabatter som är mer eller mindre allmänt tillgängliga, d.v.s. en rabatt från typ ICA-kort snarare än Amex Platinum. Självklart kan man ofta hitta bättre pris på annat sätt, men upplever att t.ex. IKEA Familys Malmö Aviation-rabatt är väldigt förmånlig.

Några att börja med:

Hotell
Hemköp - 20% på Best Western
http://www.businessclass.se/hotell/11133-rabatt-pa-best-western-med-hemkoep-kort-i-sommar.html

Coop Medmera - 2 eller fler nätter på hotell för 749 kr/natt. En mängd hotell, främst i Norden:
http://coophotellpremie.com

ICA - 20% rabatt på Scandic på lov och helger. Även fler reserabatter:
Boende och spa | ICA.se

Flyg
IKEA Family - Biljetter med Malmö Aviation för under 500 kr på utvalda avgångar:
Malmö Aviation | Inrikesflyg till Bromma

ICA - Motsvarande IKEA:s Malmö Aviation-erbjudande, men även med Sverigeflyg:
Resor och kryssningar | ICA.se

Läs på respektive sida om vilka villkor som gäller.

Komplettera gärna!
 

jumbooze

Medlem
Betalt medlemskap med rabatter:
M Motormännen ger hotell och flygrabatt tror, blev precis medlem så jag har inte hundra koll men jag tror att man kan boka AAA/CAA rate i Usa. Men vet inte hur show your card via ARC europe funkar.
 
Last edited:

tourist

Medlem
M Motormännen ger hotell och flygrabatt tror, blev precis medlem så jag har inte hundra koll men jag tror att man kan boka AAA/CAA rate i Usa.

Nu blev det lite nog OT, för Motormännen kräver ju ett köpt medlemskap för rabatter (till skillnad från till exempel Medmera eller IKEA Family) men det är så bra att det kanske kan få vara med här ändå... Om man bilsemestrar i USA/Canada är Motormännen inte bara förmånligt för hotell- och hyrbilsrabatter, man kan också kliva in på vilket AAA/CAA-kontor som helst och gratis hämta upp jättebra kartor och resehandböcker för alla delstater och många större städer. Jaja, det finns ju GPS, men det ger ju inte alls samma överblick vid reseplanering eller samma möjlighet att upptäcka alternativa småvägar.
 

Palazzi

Medlem
Volvo-kortet har väl en del rabatter. Man behöver inte äga en Volvo och kortet är kostnadsfritt.
 

Dr. Miles

Expert
Volvo-kortet har väl en del rabatter. Man behöver inte äga en Volvo och kortet är kostnadsfritt.

Ja, med Volvokort hade jag tillgång till Hertz Spottstyvern erbjudande för många år sedan.
Den tiden när jag utnyttjade den kostade weekendhyra 200 SEK per helg. För det fick jag 500 bmi miles per bilhyra gjorde inte saken sämre. :)

Information om dåtidens kampanj: (inte aktivt längre)
Hertz Biluthyrning - Hertz lanserar weekendbil för en spottstyver - Mynewsdesk
 

taxvalp

Medlem
En del fackförbund har reserabatter för sina medlemmar. Exakt vilka som varje förbund har är kanske ointressant eftersom det är osannolikt att någon byter yrke på grund av reserabatter (eller underskattar jag den typiske bc:aren?:rolleyes:) men mitt har tydligen en deal med Malmö Aviation. Kan vara värt att kolla förmånerna om man är medlem i facket, alltså.
 

Ubbe

Medlem
Det vore bra om alla tips samlades i första postningen.. Tror att denna tråden kan bli lång... :)
 

Nemo

Medlem
Betalt medlemskap med rabatter:
M Motormännen ger hotell och flygrabatt tror, blev precis medlem så jag har inte hundra koll men jag tror att man kan boka AAA/CAA rate i Usa. Men vet inte hur show your card via ARC europe funkar.

Medlemmar i Motormännen får 20% på alla Best Western hotell i Spanien och Portugal i sommar. Gäller även Kanarieöarna.
20% rabatt på alla Best Western-hotell i Spanien och Portugal

Motormännens Riksförbund ger för en medlemsavgift på 440 kronor per år rabatter bland annat Show your Card där du kan söka på dess databas http://www.arceurope.com/EN/memberservices.aspx. Även rabatter på biluthyrning, färje- och broförbindelser. Dessutom en bra sida med praktiska tips inför bilresan utomlands, bland annat Bila i USA.

ArcEurope har även rabatt på http://www.arceurope.com/en/airlines.aspx Members save 10 % with
Etihad Airways promotion code AAM01. Det kan vara bökigt att få en del rabatter, då man ibland får dem endast om man bokar när man dyker upp och visar Show your card. Så kolla igenom databasen, leta efter rabattkod (Hertz för svenska Motormännen har 556397) och se om det går att använda, men räkna inte med att det alltid går smärtfritt. Men vilken bc.medlem räds det krångliga för att få det bättre?
 
Last edited:
Toppen