Senaste nytt

Någon som sitter på information om Pullmantur Air?

Finns inte mycket information om deras 747 på internet mer än att planen är runt 19-20 år gamla.

Någon som flugit med dessa? Är det samma "upplevelse" som övriga charterbolag eller är det ett bolag som man faktiskt kan flyga med och komma fram i hållbart skick? :rolleyes:

De kör Madrid - Cancun för 1000 SEK enkel väg på ett fåtal datum och kunde kanske överväga det som en positioneringsflight.
 
Last edited:
Vettifan, men 800 mil i en sådan gammal kärra i monkey class kan ju inte vara nån höjdare?

Mest troligtvis är det en plåga, ja. :p

Överlevde ju dock 10 timmar i BA ekonomi utan problem. (Nu jämför jag inte BA med ett charterbolag men...)

Skulle vilja veta vad dessa kärror har för seat pitch bara. :)
(Är det på samma nivå som Thomas Cook åker jag inte ens om jag får betalt.)

Som jag fattat det så har Pullmantur Air köpt in gamla 747 från ex SV, LH osv och har dom inte ändrat ekonomiklass så bör det väl vara helt ok?
 
Last edited:

falling

Medlem
Jag flög med dom förra sommaren. De blev inleasade med kort varsel när våran chartermaskin fick teknik. Ska jag vara helt ärlig har inte några större minnen av flygningen. Vi hade suttit och väntat många timmar och var överlyckliga att få komma iväg.

Benutrymmet var iaf ok för mig som är lång, antagligen betydligt bättre än i planet vi skulle ha åkt med!

Personalen var lätt stressade, det hade blivit strul med cateringen vid lastningen/flygplansbyte så deras normala rutiner och service kan jag inte uttala mig om. Vissa begränsningar i engelskakunskaperna dock.
 

Trumis

Medlem
Tror det är dessa 747:eek:r som ska flyga in och ut passagerare till kryssningarna som ska stannar i Malmö hamn i sommar. Har för mig jag läste detta i tidningen tidigare i vår.
 

KeXx

Medlem
Tror det är dessa 747or som ska flyga in och ut passagerare till kryssningarna som ska stannar i Malmö hamn i sommar. Har för mig jag läste detta i tidningen tidigare i vår.

Stämmer! Har för mig att jag läste att det var tre 747:eek:r som skulle landa i princip samtidigt på Sturup.
Man borde nästan åka dit bara för att bevittna kaoset...
 
Stämmer! Har för mig att jag läste att det var tre 747:eek:r som skulle landa i princip samtidigt på Sturup. Man borde nästan åka dit bara för att bevittna kaoset...

"Resenärerna anländer i tre Boeing 747 åt gången och hämtas direkt från Sturup till fartygen. Det är rederiets egna flygplan. Enligt CMP:s vd Johan Röstin är det framför allt avtalet med Malmö Airport som lockat företaget att satsa på Malmö.
– Vi har ett bra koncept. De får större uppmärksamhet för sina tre charterplan här än på Kastrup."
Malmö ny hamn för kryssare - Resor - Sydsvenskan-Nyheter Dygnet Runt
 
Toppen