Senaste nytt

Arrival shop på Köpenhamn Kastrup?

In_Sweden

Medlem
Jag har i nästa vecka en resa BGO-CPH för att sedan fortsätta till Sverige.
Jag satt och kollade lite på CPHs hemsida, insåg att de har en Arrival shop, vilket kommer in passande då jag reser med 2x20+8kg bagage, vill ha det så nära min destination som möjligt.

Exakt vad är det man handla där, det ser lite oklart ut, får jag tillgång till Transit området som jag förstår det? Eller borde jag satsa på deras "Arrival Shop" som ligger vid bagagebanden. Förutsatt att min flight är i tid har jag tid över innan mitt tåg.

Sen så ser det ut som om de erbjuder någon form av färdigpackade orders, som man betalar och plockar upp på flygplatsen. Men är inte tillgängliga vid resor till Norge vid ankomst i CPH.

Vad rekommenderas?
 

krasnyj

Medlem
Det går att handla allt typ. Arrival shoppen ligger nere vid bagage pick-up men du kan också handla upp i de vanliga butikerna innan du går ner och hämtar väskorna. Jag flög ARN-CPH i början av Maj och plockade upp min champagne på vägen hem så att säga när jag anlände till CPH.
 

TheEagle

Medlem
Den shoppen som ligger vid bagagebanden är liten men skall du bara ha något av det vanligaste så funkar denna. Har man dock lite mer tid kan man gå till de vanliga butikerna. Sedan några månader så kan man handla allt i CPH och inte bara flaskor upp till 70 cl. Detta har gjort att man kan välja på hela det sortiment på 1l flaskor som tidigare endast var förbehållet de som reste utanför EU.
 

In_Sweden

Medlem
Den shoppen som ligger vid bagagebanden är liten men skall du bara ha något av det vanligaste så funkar denna. Har man dock lite mer tid kan man gå till de vanliga butikerna. Sedan några månader så kan man handla allt i CPH och inte bara flaskor upp till 70 cl. Detta har gjort att man kan välja på hela det sortiment på 1l flaskor som tidigare endast var förbehållet de som reste utanför EU.
Fast grejen är den att jag reser från Norge, utanför EU.
Så jag antar att jag får hålla mig inom gränsen på 1L sprit alt 4L Vin...?
Då jag behöver ha de med genom tullen.
 
Toppen