Senaste nytt

SAS ungdomsbiljetter i sommar? För att nå Aegean Guld

AxelB

Medlem
Hej! :)

Samlar poäng för att uppnå A3 Guld. Har nästan 12000 tier miles för tillfället. Tjänade poängen som tog mig till Blå nivå den 3:e januari.
En vän upptäckte ett billigt sätt att skrapa ihop Guld hos Aegean var att åka på ungdomsbiljetter ner till södra Europa (och Tel Aviv).
Tycker att det är lite dålig tillgänglighet med ungdomsbiljetter i sommar till de flesta destinationer, antingen finns det ingen utresa, eller ingen hemresa tillgänglig. Och så slutade ju SAS med sista minuten för ungdom nyligen.

Är det någon som kan tipsa någon/några resor som ger bra poäng, vill utgå från GOT och resa i sommar?

Tack för svar! :)
 

In_Sweden

Medlem
Just prismässigt så tror jag att inrikes med SK i V är en ganska bra deal, 600 miles per leg. Det finns många 399kr biljetter.
Kanske dags att utforska sverige?
Du kan exempelvis få en ToR GOT-UME via ARN för strax under 1600, vilket ger 2400 miles.
 

Alx

Medlem
Om du kan tänka dig att resa long haul istället för inom Eruopa så kan du tjäna 100% miles&bonuspoäng i nästan alla bokningsklasser med de amerikanska flygbolagen. ToR LAX, SFO eller liknande kanske?!
 

Palazzi

Medlem
Då du får minst 600mi till A3 för varje delsträcka med SAS så tjänar du ju extra mycket poäng på delsträckan GOT-CPH med slutdestination TLV. Enligt min uträkning borde du få ca 5.100mi T/R för 3.150kr.
 

AxelB

Medlem
Just prismässigt så tror jag att inrikes med SK i V är en ganska bra deal, 600 miles per leg. Det finns många 399kr biljetter.
Kanske dags att utforska sverige?
Du kan exempelvis få en ToR GOT-UME via ARN för strax under 1600, vilket ger 2400 miles.

Inget lockande haha, åkte till Sundsvall t/r förra sommaren för att flyga Do328, men tror nog att man kan få fler miles per krona där. Å andra sidan frukost på SAS är ju inte helt fel heller :)


Om du kan tänka dig att resa long haul istället för inom Eruopa så kan du tjäna 100% miles&bonuspoäng i nästan alla bokningsklasser med de amerikanska flygbolagen. ToR LAX, SFO eller liknande kanske?!

Får hålla utkik bland Deals då :)


Då du får minst 600mi till A3 för varje delsträcka med SAS så tjänar du ju extra mycket poäng på delsträckan GOT-CPH med slutdestination TLV. Enligt min uträkning borde du få ca 5.100mi T/R för 3.150kr.

Har märkt att TLV ligger i en aningen högre prisklass, kanske går att få mer poäng per krona med någon annan destination, den längsta rutten är ju GOT-LPA via OSL, men där finner jag inga avgångar dessvärre. :(
Kan du finna några bra datum till TLV med någon enstaka övernattning? :)
 
Toppen