Senaste nytt

Stockholm-Bangkok-Phuket, Thai Airways eller SAS?

Soccorritori

Ny medlem
Hej allihopa, följt forumet länge men nu är det dags att skriva själv.

Planerar resa Stockholm-Phuket i Juli och alltid åkt Thai. Alltid varit nöjd med deras långflygningar, men såg rätt bra priser hos SAS. Någon som har erfarenhet av deras långflygningar till Thailand? Välutrustad Economy? SK8631 är den jag försökt leta upp men inte hittat något om.

Såg bra priser till Bangkok med TA, Business Class, men är orolig för transfer till Thai inrikes med business class bagage (20+kg). Tack för hjälpen!
 

Dr. Miles

Expert
Välkomment ill BusinessClass.se, Soccorritori!

SK8631 är så kallad codeshare flight och det är egentligen opererad av THAI.
Du får THAI produkt/service.
 

dino_81

Medlem
Skulle absolut rekommender Thai. Brukar både vara bättre pris (anslutningsflyg från Bangkok för under 500:- t/r) och service. Dessutom bättre tider.
 

Ozz

Medlem
Skall du till Phuket så hade jag rekommenderat TG963 som går ARN-HKT direkt med bättre avgångstid än TG961 ARN-BKK (-HKT). TG963 går torsdagar och lördagar och avgångstid är 20.45 istället för TG961 som går 14.30.

Personligen så mår min kropp bättre med sömn/mat om jag flyger kvällsflyget, du slipper också tidig morgon med transfer i BKK.
 

090034208

Medlem
Skall du till Phuket så hade jag rekommenderat TG963 som går ARN-HKT direkt med bättre avgångstid än TG961 ARN-BKK (-HKT). TG963 går torsdagar och lördagar och avgångstid är 20.45 istället för TG961 som går 14.30.

Personligen så mår min kropp bättre med sömn/mat om jag flyger kvällsflyget, du slipper också tidig morgon med transfer i BKK.

TG963 startar först i NOV och det var fråga om juli. Den 16:e juli startar Thai service med 777-300ER på ARN-BKK så säkert helt ok i economy
 

Ozz

Medlem
TG963 startar först i NOV och det var fråga om juli. Den 16:e juli startar Thai service med 777-300ER på ARN-BKK så säkert helt ok i economy
Oops sorry, hade ingen aning om att TG963 inte flög sommartid, slarvigt av mig att inte kolla innan inlägg.
 
Toppen