Senaste nytt

Hur tar man sig till Tokyo Haneda för att hinna flighten som avgår kl. 6?

Jonas C

Medlem
Åker du med fakirflyg eller den som går efter midnatt från Tokyo Haneda?

Jag ville ursprungligen boka midnattsflyget så att man hinner testa ANA Loungen på HND och få lite extra tid i Tokyo. Både ExpertFlyer och Awardtravelr visade tillgänglighet, men agenten kunde inte hitta några stolar. Så det fick bli fakirflyget istället, med ett 5 timmars layover i Singapore. En liten tröst är att den flygs med A330-300 med nya KrisWorld.

Problemet är nu hur jag ska kunna ta mig till Haneda så tidigt på morgonen. Går det några bussar/tåg runt kl 4 från Shinjuku, eller måste man sova på flygplatsen?
 

Jonas C

Medlem
Tack för hjälpen!

Då det bara finns en buss som jag kan ta om jag vill hinna med flyget, kan jag räkna med att bussarna är punktliga? Jag antar att taxi är väldigt dyrt i Tokyo, ifall man i värsta fall tvingas ta det.
 

Dr. Miles

Expert
Då det bara finns en buss som jag kan ta om jag vill hinna med flyget, kan jag räkna med att bussarna är punktliga? Jag antar att taxi är väldigt dyrt i Tokyo, ifall man i värsta fall tvingas ta det.

Trafiken under den tidpunkten (kl. 04 - 05) är det ingen kö, så tror jag att du kommer fram i tid.
Om du åker med fastpristaxi kostar det 8.000 JPY från Shinjuku område mellan kl. 22 - 05. Vägtull tillkommer. (max 900 JPY)

羽田空港定額タクシーを利用する | タクシーなら日本交通
 

Dr. Miles

Expert
Alternativt kan du bo på ett hotell nära Keikyu Kamata station.
Därifrån går en vanlig buss till Tokyo Haneda utrikes terminal vid kl. 04:33.

Jag har bott på APA Hotel Keikyu Kamata tidigare och det var ett okej hotell. Det kostar från 4.800 JPY per rum/natt.

Screenshot20130529_1.png
 

Jonas C

Medlem
Det låter nog som ett bättre alternativ då jag har lite mer marginaler på morgonen. :)

Alternativet är annars att jag tar mig till flygplatsen så sent som möjligt (ifall att det går några bussar/tåg efter midnatt) och försöker spendera ett par timmar där istället, då man kanske inte hinner sova så länge på hotellet.
 

minatoku

Medlem
Har märkt att en del "sover över" i väntrummen på Haneda inför de där hiskeligt tidiga morgonflygen, kanske kan ses som ett budget-alternativ :)
 
Toppen