Senaste nytt

Kommande BusinessClass.se events

Hur mycket får ett BusinessClass event kosta?

  • < 300kr

    Votes: 1 5,6%
  • 300-1000kr

    Votes: 12 66,7%
  • 1000-5000kr

    Votes: 3 16,7%
  • 5000kr-15000kr

    Votes: 1 5,6%
  • > 15.000kr

    Votes: 1 5,6%

  • Total voters
    18
Redaktionen har alltmer börjat dela upp ansvarsområden mellan oss sex och jag jobbar med BusinessClass.se events framöver. Grundtanken med dessa evens är:
  • Möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom resande
  • En kul upplevelse som man inte glömmer
  • Chans att träffa andra resenärer från BusinessClass.se
Har funderat lite och skapade ett antal listor som jag tänkte att vi alla skulle fylla på.

Flygbolagsbesök
SK
AY
BA
LH
QR

Flygplatsbesök
ARN
CPH
GOT
OSL
FRA
MUC
LHR
DOH

Hotell
Grand Hotel Stockholm (Okt 2011)
Scandic Grand Central
Scandic Victoria Tower
Radisson Blu Waterfront Hotel

Annat
Arlanda Express (Okt 2011)


Jag bifogar en omröstning för att kolla vad ni tycker är maxpris för ett event. Självklart är kostnaden alltid kopplad till typen av event (ett besök på Scandic i Stockholm blir billigt - ett BusinessClass event med QR till Doha blir dyrt).

Skulle vi åka till Doha tillsammans skulle vi försöka erbjuda både Economy och Business Class biljetter för att fler skulle kunna följa med.
 

agehall

Medlem
Jag lägger mig lite lågt. Det beror på rätt många faktorer vad jag är beredd att betala men i snitt skulle nog ett par tusenlappar funka om jag tycker att eventet verkar skoj.

Personligen tycker jag det vore skoj med en mix av events. Allt från enkla AW då vi bara träffas och pratar om galna saker över en bira till att göra en RTW kan vara intressant. Troligen skulle de mest populära tillställningarna ligga någonstans däremellan.
 
Ett jättebra intitiativ!!
Vad gäller hotellvisningar lägger jag gärna till Waterfront på besökslistan, självklart även Scandic Grand Central och Viktoria Tower.

Allt är relativt när det kommer till vad event får kosta. T ex så kändes 300:- för eventet på grand som helt ok...här har ni också lyckas med bra sponsring ifrån ARN xpress. Känner man att man får "valuta för pengarna" och det känns motiverat att ta ett högre pris för ett visst event så är det helt ok också. Med det menar jag t ex. att ett flygbolagsbesök i Doha med en flygbiljett som är lägre än om man skulle boka motsvarande biljett helt själv. Att det aktuella flygbolaget skulle erbjuda något spec. pris i t ex. C eller Economy.
 

eramag

Medlem
Jag valde 300-1000kr. Detta ser jag mer som en slags anmälningsavgift för gemensamt tilltugg/dricka, material, lokaler eller typ busstransfer. Självklart ingår inte QR till Doha eller andra flights i dessa hundralappar. Men om någon kan få till det så why not ;)
 
What eramag said. Är det något riktigt intressant kan jag tänka mig mer än 1000 kronor, men även för en fredagkväll i Stockholm för 300:- tillkommer ju ytterligare kostnader (resa, boende etc) som gör att det landar där.
 

Bonden

Medlem
Valde 5000-15000 varianten, men då räkna jag med alla kostnader inkl BC till t.ex FRA,LHR eller något annat kul ställe!
 
Valde 5000-15000 varianten, men då räkna jag med alla kostnader inkl BC till t.ex FRA,LHR eller något annat kul ställe!

Det är precis så jag resonerat - totalpris inkl "allt". Ju mer avancerat event, desto högre kostnad.

När vi åkte till Seattle i SAS Business Class (ARN-CPH-SEA) betalade vi runt 14.000kr plus delat hotell. Då besökte vi Boeing fabriken och lite annat skoj därborta. Fulla miles såklart (200%) eftersom vi flög C.

När det var dags för Star Mega DO så kostade biljetterna runt 5000kr har jag för mig för chartrad Boeing 757 på rutten FRA-OSL-TLS-FRA plus alla sidokostnader för hotell och resan till FRA.

Om vi skulle få till en deal med Qatar i C så skulle det säkert kosta en del men det skulle också vara en jäkla resa :)
 
Jag stängde omröstningen då den var lite väl otydlig vad som avsågs - ser det på inläggen i tråden. Måste omformulera frågan för att svaren ska vara rättvisande.
 

EBGGOT

Medlem
Enligt mitt tyckte så måste det finns olika event i olika prisklasser ...

Men jag ser med spänning fram mot första "premium" eventet med en longhaul i C ....
 
Vad tror ni om middag (julfest låter så fånigt) i Stockholm i November? Har en bra restaurang vi kan hyra och köra trerätters god middag med trevliga drycker. Kanske kombinera med någon form av vin/öl/whiskey/champagne provning?
 
Toppen