Senaste nytt

Nå kan man tjene Eurobonus innenriks i Norge igjen

In_Sweden

Medlem
Om nu det kan bli till att en Lounge byggs på BGO, vore det bra.
De har ju ett hyfsat resandeunderlag men inte en enda lounge...
 

olsson

Medlem
Det hade varit riktigt trevligt med en lounge. Ær det någon hær som varit i kontakt med SAS ang regelændringar? Får panik varje gång jag loggar in på mitt konto och SAS IT har varit framme och grænserna inte visas (grænserna och mina segment+poæng visas inte). Har væl varit så sista veckan.
 

Randy Marsh

Medlem
Om nu det kan bli till att en Lounge byggs på BGO, vore det bra.
De har ju ett hyfsat resandeunderlag men inte en enda lounge...
Lounge eller inte har egentligen ingenting med inrikes bonuspoäng att göra. Det är helt och hållet det hopplöst inkompetenta, kundfientliga och giriga Avinors fel att det saknas inrikeslounger i Norge och att det inte finns någon på Flesland.

Att det inte finns någon inrikeslounge på OSL beror på att man fullständigt misslyckats med att bygga en tillräckligt stor flygplats redan från början och därför nu är tvungna att genomföra en stor utbyggning. Detta, kombinerat med att man totalt ger f*n i hur de resande upplever flygplatsen gör att man därför har prioriterat kiosker, butiker och restauranger (dvs inkomstkällor till Avinor) istället för tillräckligt med toaletter, sittplatser, inrikeslounge och fast track. Det är därför jag brukar kalla Gardermoen för världens största korvkiosk. Någon flygplats av internationell standard liknar den i alla fall inte...

På BGO finns det per dags dato knappast någon plats för en lounge, då flygplatsen redan idag hanterar mer än dubbelt så många passagerare som den är byggd för. De senaste veckorna har det flera gånger varit enorma köer till säkerhetskontrollen på BGO. BGO har färre slussar än både TRD och SVG, trots att dessa flygplatser är mindre. Även här skiner Avinors girighet och inkompetens igenom i en intervju med chefen för säkerhetskontrollen, Lasse Solberg. På frågan om varför man inte tog chansen att utöka antalet slussar, utan istället fokuserade på ännu fler butiker och kiosker vid den senaste renoveringen (2-3 år sedan), svarade han:

- Hvis vi får flere sluser og slipper gjennom flere passasjerer, må det jo også være plass til dem innenfor.

Detta visar med all önskvärd tydlighet att Avinor struntar fullständigt i de resande och enbart fokuserar på egna intäkter. Det viktigaste är att man hinner med sin flight, inte att man får plats med ännu en Narvesen där man kan köpa en stinkande bakteriebomb (dvs "ostepølse) som legat där och inkuberats flera timmar.

När den nuvarande utbyggningen av Gardermoen är färdig så verkar det ganska sannolikt att det kommer en inrikeslounge där. Fast track är lite mer osäkert, men vi får hoppas på det bästa. Vad gäller Flesland så har man ju precis påbörjat byggningen av den nya terminalen, som ska vara färdig 2017. Man kan ju alltid hoppas på lounge och fast track, men jag säger nog: don't hold your breath....
 

Tomas K

Medlem
Jag frågade i SAS inte så övertrevliga chatt, mannen i chatten skrev att "det var förbud då", men att "du kan prova om du vill"... :rolleyes:

Haha, nej precis de har varit väldigt fåordiga de gånger jag chattat.

Ska ge det ett försök, bara leta på alla biljettnummer :)
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som endast utvalda rutter som ger EuroBonus poäng.

Screenshot20130522_2.png
Se hvilke Widerøe-ruter det gjelder (PDF)
 
Toppen