Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar ny linje till Kathmandu

Jacob

Medlem
Med start 1 september öppnar Turkish Airlines en ny linje från Istanbul till Nepals huvudstad Kathmandu. Linjen kommer trafikeras med fyra avgångar per vecka med en Airbus A330-200.

Avgång från Istanbul på tisdagar, torsdagar, fredagar och söndagar kl 21.45 med ankomst till Kathmandu kl 07.15. Returen går på måndagar, onsdagar, fredagar och lördagar kl 08.45 med ankomst till Istanbul kl 13.40.

Anslutningsmöjligheter finns till och från Skandinavien även om det blir några timmar väntan i Istanbul.
 

Palazzi

Medlem
Haha, kl 06.00 på morgonen är tydligen inte den ultimata tiden att landa i Istanbul... Jag trodde inte ens en lounge i den volymen kunde bli full, men ack så fel jag hade. Var inte överdriven väntan dock, så ska väl inte klaga väldiga.

Bristen på eluttag är ju däremot närmast ett skämt... Fanns iprincip bara i de bärande pelarna och runt dessa satt alltid bara två stolar. Tycker det borde vara lätt åtgärdat.

Maten väger dock upp allt!:cool:

PS. Kul med Kathmandu! Har velat åka dit sedan länge :)
 
Bristen på eluttag är ju däremot närmast ett skämt... Fanns iprincip bara i de bärande pelarna och runt dessa satt alltid bara två stolar. Tycker det borde vara lätt åtgärdat.
Minns inte exakt, men finns det inte luckor med eluttag i golvet på IST? Har inget minne av att det var ett problem att hitta i alla fall...
 

Magino

Medlem
Minns inte exakt, men finns det inte luckor med eluttag i golvet på IST? Har inget minne av att det var ett problem att hitta i alla fall...

finns luckor med eluttag men såg detta endast i ett "rum", gjort två besök där de senaste två veckorna och båda gångerna hittade jag endast platser som låg långt från eluttagen.
 

Senator

Moderator
Det är väl ok, eftersom de verkar ha en ganska bra *A-lounge enligt de kommentarer jag har läst.

Med denna kommentar kommer jag kanske portas från forumet och att jag hamnar i "f.d. facket" på något sätt. Men om det inte är FCT/FCL/Private Room/Concorde Room finns det inget flygbolag jag väljer aktivt så jag kan häcka 3t+ i någon lounge. Jag börjar bli mer och mer tråkmåns efter 2 500 flighter sedan 1999, och vill till och från min destination så snabbt som möjligt (säger jag precis innan jag skall boka en resa till LAX via BKK med CMB run :p)
 

Palazzi

Medlem
Minns inte exakt, men finns det inte luckor med eluttag i golvet på IST? Har inget minne av att det var ett problem att hitta i alla fall...

Isåfall har jag bara missat det:p Jag frågade dock personalen, som hänvisade mig till pelarna med eluttag... Det kan ju dock berott på att det just då fanns en stol ledig där.

Jag ska ju erkänna att jag inte letade särskilt länge, utan direkt konstaterade att det inte fanns några... När jag var där senast hade jag också varit vaken i 28h, vilket kan ha påverkat min sökförmåga:rolleyes:

Kanske får revidera min utsago om jag hittar eluttag i golvet nästa gång:)
 
Med denna kommentar kommer jag kanske portas från forumet och att jag hamnar i "f.d. facket" på något sätt. Men om det inte är FCT/FCL/Private Room/Concorde Room finns det inget flygbolag jag väljer aktivt så jag kan häcka 3t+ i någon lounge.
Jag gissar att man fortfarande är välkommen som medlem även om man bara nöjer sig med att besöka de loungerna :p

Kanske får revidera min utsago om jag hittar eluttag i golvet nästa gång:)
Har själv bara varit där en gång och då hittade jag el utan problem, så jag har inte heller letat noga. Om någon har vägarna förbi vore det ju bra om det kollades upp. Eventuellt ska detta flyttas till en annan tråd då det inte alls har med TK-flygningar till KTM...
 
Toppen