Senaste nytt

Förslag på rutt och bolag till Burbank (BUR) från Göteborg

Ozz

Medlem
Nu vänder jag mig till er duktiga forumvänner för att se om det är nån som kan hjälpa mig i rätt riktning på en biljett till Los Angeles via AMS.

Jag vill helst komma till Burbank Airport södra utkanten av LA då jag skall på en mässa under tre dagar på Marriot som ligger i anslutning till flygplatsen. Hittas ingen bra lösning på det så får "det duga" med LAX men det vill jag helst undvika.

På vägen hem till Sverige igen vill jag ha en stopover i AMS på 2 dagar och jag vill helst flyga så mycket som möjligt med *A.

Jag vill flyga ut från GOT och vara framme i LA den 12 juli, senast på eftermiddagen.
På hemresan vill jag landa i AMS 18 juli och lämna AMS mot GOT den 20 juli.

Jag föredrar business i alla fall på longhaul-sträckorna men kan självklart tänka mig business hela rutten.

Vore mycket tacksam för förslag från bc-proffsen därute.
 

gdaily

Medlem
I alla fall United flyger till Burbank (till San Fransisco och Denver i alla fall, så en routing Amsterdam-Chicago-Denver-Burbank borde inte vara omöjlig att boka på Uniteds hemsida))
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet att du skrev att du vill helst att flyga med Star Alliance flygbolag, men med tanke på att du vill ha stopover i Amsterdam på hemvägen, Skyteam JV fare till Burbank är det enklaste.

Det kostar grovt ca 24.500 SEK inkl. skatter från Göteborg och stopover i Amsterdam. Bokas som en biljett.

Screenshot20130515_3.png

Om du vill flyga med Star Alliance flygbolag, United flyger från Denver och US Airways flyger från Phoenix till Burbank.
 

Dr. Miles

Expert
Andra alternativ är att köpa två separata biljetter. En för Göteborg-Amsterdam t/r med KLM. En för Amsterdam-Burbank t/r med Star Alliance JV.

Göteborg-Amsterdam t/r med KLM i Economy class
Screenshot20130515_5.png

Amsterdam-Burbank t/r med Star Alliance JV i Business class
Screenshot20130515_4.png

Totalt grovt ca 22.000 SEK inkl. skatter. Det krävs dock övernattning i Amsterdam på utresan.
eller du kan också ta morgon flight till Amsterdam, men då ökar det risk för misconnection.

KL1152
GOT 06:20 AMS 07:50 E90
 
Nu vet jag att du efterfrågade Burbank men om jag varit du hade jag nog ändå valt good ´ol LAX - mest för att du då får ner restiden ganska radikalt. LH flyger sedan några månader tillbaka FRA-LAX med 747-8 så det hade jag nog satsat på, i alla fall dit.

Det är lätt att ta antingen en taxi, en Uber eller en förbetald van från LAX dit du ska och det kommer att spara dig mycket tid.

Just my two cents!
 

Ozz

Medlem
Andra alternativ är att köpa två separata biljetter. En för Göteborg-Amsterdam t/r med KLM. En för Amsterdam-Burbank t/r med Star Alliance JV.

Göteborg-Amsterdam t/r med KLM i Economy class
Visa bifogad bild 16068

Amsterdam-Burbank t/r med Star Alliance JV i Business class
Visa bifogad bild 16069

Totalt grovt ca 22.000 SEK inkl. skatter. Det krävs dock övernattning i Amsterdam på utresan.
eller du kan också ta morgon flight till Amsterdam, men då ökar det risk för misconnection.

KL1152
GOT 06:20 AMS 07:50 E90
Tackar, detta känns som ett vettigt alternativ. Då får vi dessutom möjlighet att testa Hilton på Schiphol.
 

Ozz

Medlem
Nu vet jag att du efterfrågade Burbank men om jag varit du hade jag nog ändå valt good ´ol LAX - mest för att du då får ner restiden ganska radikalt. LH flyger sedan några månader tillbaka FRA-LAX med 747-8 så det hade jag nog satsat på, i alla fall dit.

Det är lätt att ta antingen en taxi, en Uber eller en förbetald van från LAX dit du ska och det kommer att spara dig mycket tid.

Just my two cents!
Hmmm, skulle också kunna vara ett alternativ såvida vi kan hitta ett sent flyg hem då vi kommer att bo vid Burbank och jag är extremt morgontrött och ogillar stressiga mornar...
 

MartinH

Medlem
Hmmm, skulle också kunna vara ett alternativ såvida vi kan hitta ett sent flyg hem då vi kommer att bo vid Burbank och jag är extremt morgontrött och ogillar stressiga mornar...

LH flighter från västkusten avgår eftermiddag/kväll.
LAX-FRA
LH457 15:05
LH451 19:00
 
Precis som MartinH säger är det inga problem att hitta sena flighter från LAX. Har rest mycket till och från LAX det senaste året och det är egentligen bara när man flög med SAS som man fick ta redeye connections med United från LAX för att hinna med SAS eftermiddagsflighter från östkusten (ORD/EWR). Flyger man med Lufthansa eller Swiss är det lugna gatan och du kan utan problem snooza en eller fem gånger innan du måste dra till flyget. =)
 
Toppen