Senaste nytt

Double-dip SAS?

spritfet

Medlem
Jag har sedan årskiftet gått över till A3 Miles&bonus från Eurobonus, men fick poäng för båda på en flight nyligen trots att jag reggat resan på A3.

Bokningen var genom Lufthansa, så LH-codeshare på SK1624 DUS-ARN.
H-klass på LH gav 694 miles på A3 (silver) och några dagar senare 1150 poäng på SAS (silver).

Kommer detta justeras och har någon erfarenheter av liknande?
 

Palazzi

Medlem
Händer ibland, om man har tur... Kan bero på flera anledningar; T.e.x att man visat sitt fysiska EB-kort men lagt in A3 som bokningsreferens. Har hänt mig några gånger, men tyvärr alldeles för sällan;)

Kan inte tänka mig att de korrigerar i efterhand, sådan bra koll brukar de inte ha...
 

Jonas C

Medlem
Jag råkade ut för en double dip nyligen. Dock finns det ju en liten risk att de korrigerar felet senare i framtiden. Det hände t.ex en gång då jag fått Booking.com poäng för en no-show bokning. Poängen plockades bort efter ett halvår…
 

Silferlood

Medlem
Som Palazzi skriver, hade du reggat ditt A3 kort i bokningen och sen visat ditt eb kort i DUS? Bara lite nyfiken :rolleyes:.
 

A380*G

Medlem
Bara att tacka och ta emot. Så länge man inte sätter det i system och medvetet försöker dubbeldippa är det ingen fara.
 
Det har hänt mig lite då och då, just på Lufthansa. Det har helt enkelt varit så att jag har haft A3*G för att få förmånerna, och sedan bytt online i loungen eller i gate till, i mitt fall United-kortet.

Det trevligaste är när det händer på longhaul! :) Har inte fått mina sådana justerade, men det finns naturligtvis en risk.
 

Dr. Miles

Expert
Kan inte tänka mig att de korrigerar i efterhand, sådan bra koll brukar de inte ha...
Detta hände när jag flög med Lufthansa och försökte kreditera till United Mileage Plus, men använde mitt bmi Diamond Club Gold vid check in.

Jag fick först miles på båda konton men några veckor senare de tog bort milesen från bmi Diamond Club kontot.
 

NotRyan

Medlem
A3 reggat i bokningen, men mitt EB aldrig visat eller reggat på plats så lite märkligt är det.

Kan det ha att göra med att SAS automatiskt lägger till ditt EB-nummer om det inte finns där och adressuppgifter matchar?

Det borde ju inte göras om A3-numret fanns i bokningen, men det kan ju ha blivit fel och fallit bort när LH bokade in en codeshare.

Mvh
/NotRyan
 
Toppen