Senaste nytt

Världens minsta hotellrum (?) på Abu Dhabis flygplats

Palazzi

Medlem
I verklig mening handlar det inte, trots rubriken, om något verkligt hotellrum utan en så kallad Sleeping Pod (kapsel-hotell) på flygplatsen.

Sleeping Pods har länge funnits som hotelrum i Japan, och även på en del större flygplatser. Denna gång har man dock tagit det hela ett steg längre. Kapslarna är formade som fåtöljer som snabbt förvandlas till en minimal sovplats formade som ett ägg :p

Med 13€/h är vilan ganska dyrköpt, men antar att man inte vill spendera mycket mer tid i kapseln....om man inte är överdrivet bekväm med trånga utrymmen dvs. När man först ser kapslarna tänker man ju på möjligheten att installera dem i flygplan istället:D

[video=youtube;QAawiY_sMt4]https://www.youtube.com/watch?v=QAawiY_sMt4[/video]

Länk:Sleeping pods installed in Abu Dhabi - Telegraph
 

Jonas C

Medlem
Kanske något för Jacob att testa, nästa gång han har vägarna förbi Abu Dhabi? ;)

Kapslarna påminner för övrigt ganska mycket om herringbone stolar i Business, men det kanske är tanken.
 

Palazzi

Medlem
Aldrig jag hade sovit i en sådan, och var ska man förvara bagaget förövrigt?

Ingen WI-FI eller eluttag heller. Såväl lagring som det jag påtalade ska komma i en V.2, men man tycker ju att det borde vara standard från början. 13€ i timmen bara för att slippa myllret känns lite dyrköpt, iaf för oss med lounge-acess... Jag är därtill lite klaustrofobisk, så kanske inte är en lysande kombination:p
 

Jonas C

Medlem
13€ i timmen bara för att slippa myllret känns lite dyrköpt, iaf för oss med lounge-acess...

Vill minnas att det stod 13 US Dollar per timme. Mindre än 13 Euro, men fortfarande dyrt med tanke på att 8 timmar i princip motsvarar kostnaden för ett hotellrum.
 

vicce

Medlem
Ganska rolig grej, och är det mycket folk och stökigt på flygplatsen, så kanske det hade varit skönt att "kapsla" in sig några timmar? :) Själv hade jag nog lagt några hundra på ett hotellrum, men om allt är fullbokat så... :rolleyes:
 

In_Sweden

Medlem
Vill minnas att det stod 13 US Dollar per timme. Mindre än 13 Euro, men fortfarande dyrt med tanke på att 8 timmar i princip motsvarar kostnaden för ett hotellrum.

Säg att du har en connection på runt 6h, totalt. 4-5h i dessa kapslar skulle kunna vara ett hyfsat sett att spendera sin tid då. Framförallt om man inte har loungeaccess...
Jag skulle gissa på att den inte vänder sig till de mest frekventa resenärerna, men ändå de som vet hur man ska bete sig i säkerhetskontrollen...
 

Olsson91

Medlem
Säg att du har en connection på runt 6h, totalt. 4-5h i dessa kapslar skulle kunna vara ett hyfsat sett att spendera sin tid då. Framförallt om man inte har loungeaccess...
Jag skulle gissa på att den inte vänder sig till de mest frekventa resenärerna, men ändå de som vet hur man ska bete sig i säkerhetskontrollen...

Skulle lätt spendera min tid i en box och sova lite än att sitta i en lounge i 6 timmar. 1,5 timmar max i en lounge. Sedan börjar myrorna i brallan bli för många.
 
Toppen