Senaste nytt

Vilken inriktning ska BusinessClass.se events ha?

Dr. Miles

Expert
Hur väl matchar top 100 användare (antal skrivna inlägg) mot de som deltagit på någon typ av BC.se träffar?

Jag ligger på 12:e plats tror jag i antal inlägg men aldrig varit på någon aktivitet...

Vi ordnar BC.se Shanghai träffar lite oftare, är det okej A380*G? ;)
(Den sista var nästan för ett år sedan. Det är dags att planera igen. :))
 

Palazzi

Medlem
Hur väl matchar top 100 användare (antal skrivna inlägg) mot de som deltagit på någon typ av BC.se träffar?

Jag ligger på 12:e plats tror jag i antal inlägg men aldrig varit på någon aktivitet...

En hel del användare med mindre inlägg som deltagit på olika träffar. Generellt är det väl så att medlemmar med många inlägg också väljer att delta, men finns vissa undantag. Många av oss reser mycket och hinner inte delta, andra har bara inget sug efter att delta på. Är själv inte förtjust i arrangerade gruppevent, och avstår därför.

Att de flesta med många inlägg har guldkort anar jag, men det är ju ingen garanti. Blir ju konstigt om forumets mest aktiva inte ska kunna delta på träffar pga. att han/hon ej har guldkort, och lika konstigt om någon med SAS Pandium inte ska komma för att han skriver för lite.. Ur finansiärernas intresse ser jag ju en given vinnare bland dessa, men det är mer oklart hur forumet vill agera.

OBS!! Denna yttring är högst personlig, och har ingen grund i redaktionen :).
 

Dr. Miles

Expert
Vi behöver inte fastna i guldkortsdiskussion. Om sponsoren ställer krav där deltagarna måste ha guldkort/status hos ett visst flygbolag/flygbolagsallians/hotell kan BC.se själv inte göra så mycket åt det.

Däremot eventet som BC.se ordnar själv utan sponsors inblandning, kan Martin säkert ordna olika event för olika målgrupper.
Det finns BC.se inofficiella träffar (Stockholm, Göteborg, Malmö) är planerade i den här månaden och där finns det inget krav att man måste ha skrivit ett visst antal inlägg, eller måste ha guldkort hos något av flygbolagen. Bara komma och ta en öl eller té. (Sistnämnt kan vara väldigt svårt att få på vissa ställen...)

Det är min personlig åsikt.
 

A380*G

Medlem
Ja guldkortskravet är inget att hänga upp sig på (såvida det inte är krav från sponsorer) men faktum är att det finns många FTL som spenderar mer pengar på resor än vissa *G.

Har en kollega som gjorde en en 8-10 långflygningar per år tidigare + 4/5 intra EU - han hade silver på tre allianser men inget guld eftersom han alltid reste billigaste möjliga med passande tidtabell. En sådan resenär är nog potentiellt mer intressant än "Swiss P ARN-ZRH-BKK r/t A3 *G resenären".....

(numera är han en mindre omedveten resenär och har guldkort efter att jag påpekat hans resmönster... )
 

Bamsefar

Medlem
Här är kanske en fel tråd, men det vore trevligt och praktiskt om vi kunde köra en workshop med afternoon tea.

Grand Cadierbaren eller Diplomat på Strandvägen ?

Man kan ju också hyra SPA sviterna på Grand och få en hyffsat bra dag, och då kan de servera Afternoon tea där med ;-)
 

Nemo

Medlem
Jag kommer på Tea time! Här på bc finns det ju kunskap att dela och ta del av. Min släkt var tehandlare och hade eget thé, så jag har mycket att lära. Min lilla erfarenhet av Afternoon tea säger att det är viktigt att välja ett ställe som faktiskt är intresserat av teer, och inte bara av kakorna/snittarna.
 

Stefan62

Medlem
Om sponsoren ställer krav där deltagarna måste ha guldkort/status hos ett visst flygbolag/flygbolagsallians/hotell kan BC.se själv inte göra så mycket åt det.

Allting går, ingenting är omöjligt och det är alltid för tidigt att ge upp!

BC kan upplysa om, och även "lobba" för, att de redan frälsta inte behöver frälsas mer - det är de ofrälsta som ska frälsas!

BC har idag många medlemmmar och säkert mångdubbelt antal oregistrerade läsare/följare - utan att veta så är jag övertygad om att antalet växer hela tiden och rese-branschens människor är medvetna om detta och har fått upp ögonen. I några trådar kan man ana att "branschen" följer inläggen lite grann i smyg.

Det registrerade medlemskapet är gratis i dagsläget och det är därför som enskild medlem svårt att ställa några krav - passar det inte så behöver man inte vara med.

Med lätthet inser jag att med många registrerade medlemmar och även oregistrerade läsare så har BC möjlighet att vara en "påverkare/lobbyist" i rese-branschen.

Det som sker i längden är att det blir en liten klick som får uppmärksamheten från flygbolag, hotell, hyrbilsfirmor, kortutgivare och vad det nu kan vara - men det kanske är naturligt? Det som då kan ske är att klickens fokus blir helt och hållet inriktat på att bevara det som är.

Slutsatsen för min del, som svar/synpunkt på trådrubriken, är att inriktningen på framtida events ska vara öppna för alla medlemmar oavsett status osv, men självklara begränsningar får man acceptera såsom t ex att de flesta events arrangeras i och kring Stockholm, att lokaler/barer/restauranger/flygplan etc har begränsat med plats.
 
Last edited:
Toppen