Senaste nytt

Jil Sander Man Absolute

Ozz

Medlem
Då många medlemmar på forumet verkar vara utrustade med hökögon så kommer jag här med en knepig nöt att knäcka.

2008 släppte Jil Sander en parfym som heter "Man Absolute" och den iögonfallande flaskan har en neongul färg på toppen och en lika neongul färg mellan flaska och lock. Jag köpte min första flaska runt tidpunkten för lanseringen och den har sedan dess varit min absoluta favorit i parfymskåpet.

Så sent som för två år sedan hittade jag den på nån flygplats i Tyskland men nu har jag letat som en tok på en himla massa flygplatser och också på nätet men jag hittar den inte.

Så vill ni göra mig lycklig så hojta till om ni ser eller har sett den nyligen nånstans, jag kan tänka mig att flyga en omväg om det är så att den skulle stå och damma nånstans i nåt hörn på nån flygplats.

4637.jpg
 

Alx

Medlem
Som den parfymsamlare som jag är så är jag så gott som 99% säker på att jag såg den stå på "utförsäljningshyllan" på MLA häromdagen. Jag är personligen inte direkt fan av Jil Sander men den flaskan sticker verkligen ut så man lägger märke till den!! Jag vet att jag nyligen har sett den. Jag kan dubbelkolla när jag är tillbaka på MLA om två veckor. MLA "utförsäljningar" brukar inte innebära något annat än tillfälliga rabatter.
 

Ozz

Medlem
Som den parfymsamlare som jag är så är jag så gott som 99% säker på att jag såg den stå på "utförsäljningshyllan" på MLA häromdagen. Jag är personligen inte direkt fan av Jil Sander men den flaskan sticker verkligen ut så man lägger märke till den!! Jag vet att jag nyligen har sett den. Jag kan dubbelkolla när jag är tillbaka på MLA om två veckor. MLA "utförsäljningar" brukar inte innebära något annat än tillfälliga rabatter.
WOW, jag vore mycket tacksam om du slänger ett extra öga när du är där. Jil Sander har en flaska som har exakt samma form men saknar just den gula färgen, men den är inte i närheten så go som denna favorit. Jag kan också tillägga att det är den enda Jil Sander jag har fastnat för.

Just nu är Dior Homme tillsammans med Chanel Allure Sport mina favoriter.
 

Alx

Medlem
Jag lovar att slänga ett öga nästa gång jag passerar. Ska även hålla ögonen öppna här i New York. Det var exakt den med gula färgen jag såg. Frågan är bara om jag skulle ha förväxlat MLA med någon annan flygplats jag nyligen passerat. Men det tror jag inte.

Vad roligt med fler parfymintresserade här på forumet.

Min stadiga favorit är Prada Infusion D'Homme. Pinsamt nog är en långvarig favorit också Abercrombie & Fitch Fierce. Just nu har Prada Luna Rossa har seglat upp som en trevlig nykomling. Annars gillar jag att prova nya dofter.
 

Ozz

Medlem
Jag lovar att slänga ett öga nästa gång jag passerar. Ska även hålla ögonen öppna här i New York. Det var exakt den med gula färgen jag såg. Frågan är bara om jag skulle ha förväxlat MLA med någon annan flygplats jag nyligen passerat. Men det tror jag inte.

Vad roligt med fler parfymintresserade här på forumet.

Min stadiga favorit är Prada Infusion D'Homme. Pinsamt nog är en långvarig favorit också Abercrombie & Fitch Fierce. Just nu har Prada Luna Rossa har seglat upp som en trevlig nykomling. Annars gillar jag att prova nya dofter.
Prada Luna Rossa köpte jag för nån vecka sedan på Bangkoks flygplats och gillar den redan skarpt.
Den påminner faktiskt lite om Jil Sander Man Absolute ;-)
 
Ok, vi har en dofttråd! Kan vara relevant eftersom många här på forumet vistas i taxfreebutiker och det kan finnas ett behov av att ge goda råd i doftdjungeln.
Min favorit de senaste åren är Terre d'Hermès. Den har en utsökt doft av ceder, läder och cigarr.
 

ACervin

Medlem
IMG_2822.jpg Dior Eau Sauvage har varit en favorit förr om åren. Har nu hittat min nya favorit Acqua di Parma Colonia Assoluta. Väldigt fräsch och citronig doft. Finns även en Colonia som är väldigt lik doftmässigt. Från 1916! Knepig att hitta på taxfree. LHR och BA verkar vara den enda taxfree där jag har hittat den. I Köpenhamn finns den, men inte i taxfree shopen utan i en klädaffär. Varken Hongkong, Singapore, Sydney eller Dubai kan erbjuda den. Till kvällen behöver man något kraftigare. Skall testa Terre d'Hermés vid nästa flygtur.
 
Last edited:

Olsson91

Medlem
Visa bifogad bild 15913 Dior Eau Sauvage har varit en favorit förr om åren. Har nu hittat min nya favorit Acqua di Parma Colonia Assoluta. Väldigt fräsch och citronig doft. Finns även en Colonia som är väldigt lik doftmässigt. Från 1916! Knepig att hitta på taxfree. LHR och BA verkar vara den enda taxfree där jag har hittat den. I Köpenhamn finns den, men inte i taxfree shopen utan i en klädaffär. Varken Hongkong, Singapore, Sydney eller Dubai kan erbjuda den. Till kvällen behöver man något kraftigare. Skall testa Terre d'Hermés vid nästa flygtur.

Har samma märke fast den svarta flaskan. Mumma!!
 

Alx

Medlem
Update: so far ingen lycka med att hitta Jil Sander Man Absolute här i New York. Tyvärr har jag inte kunnat stämma av MLA ännu, men snart så! :) Allt de kommer med i butikerna här i NYC är de gamla vanliga trista Jil Sander. Extra ögat efter just den här parfymen har nu övergått till att mer eller mindre vara en jakt. Ju svårare desto mer intressant blir den ju att hitta! :cool:
 

Ozz

Medlem
Update: so far ingen lycka med att hitta Jil Sander Man Absolute här i New York. Tyvärr har jag inte kunnat stämma av MLA ännu, men snart så! :) Allt de kommer med i butikerna här i NYC är de gamla vanliga trista Jil Sander. Extra ögat efter just den här parfymen har nu övergått till att mer eller mindre vara en jakt. Ju svårare desto mer intressant blir den ju att hitta! :cool:
Härligt engagemang :)
 
Toppen