Hej,
Tycker det har fungerat rätt bra med automatisk kreditering av miles på M&M och de fåtal gånger som de inte dykt upp så har jag använt online formuläret vilket faktiskt fungerat. Nu har det dock kört ihop sig tycker jag, har två case som strular.
Framförallt gäller det en flight mellan SIN och SYD och sen tillbaka. Bokade med LH nummer men flugna med SQ. Första flighten bokad in Economy S och den andra i Economy V.
Som jag förstått det så gäller intjäning enligt bokningsregler för bolaget som opererar flighten. Från resebyrån fick jag dock höra att det var LH's regler som gäller men det är möjligt att dom inte visste vad dom pratade om.. Fast det gällde kanske bara ombokningsregler och inte mileskreditering?
Nu till det egentliga problemet. Enligt Singapore Airlines regler som jag läst mig till på Miles & Mores hemsida så borde Economy S ge 1.5x distance miles och Economy V ge 0 miles. Om Lufthansas regler så borde det vara 1x distance miles för respektive flight.
Jag kan leva med båda synsätten men responsen från M&M är "class not eligible for credit", dvs 0 miles totalt. Ingen mer respons än så, det dyker bara upp som en post i min flightlista. Frågan är vad jag gör nu, hur överklagar man (om jag nu har på fötterna)?
Nästa problem är att jag blev ombokad från SAS till BA pga försenat anslutningsflyg. Har därför begärt att få missade poäng krediterade till mitt konto. Efter lång tystnad har jag nu fått ett brev skickat hem till mig från där man säger att man naturligtvis ska försöka göra mig nöjd bara jag skickar in fysisk kopia på biljett osv. Dock inte referensnummer eller adress vart det ska skickas.. Suck, nästan så man inte orkar. Någon som varit med om liknande och gått i mål med en lösning?
Trevlig helg!
/xclass
Tycker det har fungerat rätt bra med automatisk kreditering av miles på M&M och de fåtal gånger som de inte dykt upp så har jag använt online formuläret vilket faktiskt fungerat. Nu har det dock kört ihop sig tycker jag, har två case som strular.
Framförallt gäller det en flight mellan SIN och SYD och sen tillbaka. Bokade med LH nummer men flugna med SQ. Första flighten bokad in Economy S och den andra i Economy V.
Som jag förstått det så gäller intjäning enligt bokningsregler för bolaget som opererar flighten. Från resebyrån fick jag dock höra att det var LH's regler som gäller men det är möjligt att dom inte visste vad dom pratade om.. Fast det gällde kanske bara ombokningsregler och inte mileskreditering?
Nu till det egentliga problemet. Enligt Singapore Airlines regler som jag läst mig till på Miles & Mores hemsida så borde Economy S ge 1.5x distance miles och Economy V ge 0 miles. Om Lufthansas regler så borde det vara 1x distance miles för respektive flight.
Jag kan leva med båda synsätten men responsen från M&M är "class not eligible for credit", dvs 0 miles totalt. Ingen mer respons än så, det dyker bara upp som en post i min flightlista. Frågan är vad jag gör nu, hur överklagar man (om jag nu har på fötterna)?
Nästa problem är att jag blev ombokad från SAS till BA pga försenat anslutningsflyg. Har därför begärt att få missade poäng krediterade till mitt konto. Efter lång tystnad har jag nu fått ett brev skickat hem till mig från där man säger att man naturligtvis ska försöka göra mig nöjd bara jag skickar in fysisk kopia på biljett osv. Dock inte referensnummer eller adress vart det ska skickas.. Suck, nästan så man inte orkar. Någon som varit med om liknande och gått i mål med en lösning?
Trevlig helg!
/xclass
Last edited: