Senaste nytt

Hotell i Göteborg 13-17 maj

DrKlas

Medlem
Jag behöver två hotellrum för gäster i Göteborg 13-17 maj och det verkar riktigt fullbokat (pga elfacksmässa). Någon som har tips? Bästa pris jag har hittat hittills är 2695 kr/natt.
 

Jacob

Medlem
Göteborg brukar vara knepigt vid mässor. Jag var nere i samband med TUR-mässan i mars och hade samma problem, det mesta var fullbokat eller såldes till hutlösa priser, priser som kändes svåra att motivera för en natt när man anländer klockan 21 på kvällen.

Jag hamnade då på Ibis Style hotellet som ligger vid älven, strax norr om läppstiftet några minuters promenad från Centralstationen. Enkel standard men helt OK, mycket fräsch inredning och kul att bo på en båt och äta frukost med vattnet utanför fönstret. Fortfarande inte billigt men i alla fall bättre än att tvingas boka ett executive rum någonstans för 2500 kr.
 

DrKlas

Medlem
Tack för tipsen men tyvär: fullt, fullt och fullt. Särskilt nätterna 14-15 och 15-16 verkar det fullt precis överallt. Letar vidare ...
 

Johannes

Medlem
St jörgen på Hisingen, kville hotell vid kvilletorget, kolla hotellen i Mölndal, Mölndals bro brukar kunna lösa det mesta. Har de bil? Nääs? Aspenäs i Lerum, First i Alingsås ligger vid pendeln.
 

taxvalp

Medlem
Kollade just på Expedia och då fanns det ett rum på Apple, annars tipsar de om Pater Noster och Marstrand vilket känns väldigt... off.

Kolla annars kranskommuner med goda kommunikationer, sök i Lerum, Alingsås, Mölndal, Partille och Kungsbacka.
 

TjudöBoy

Medlem
Hade samma problem, skall ner på en föreläsning 15/5 och fullt nästan över allt för flera dagar sedan.
Nu blir det att ta "pyjamas" flyget t/r MHQ-GOT istället 15/5, suck...
 

taxvalp

Medlem
För övrigt skulle jag inte vilja vara klagomålsansvarig för dem som söker efter boende i Göteborg och följer Expedias råd om att boka ute på Pater Nosters fyr... Kolla också airbnb.com!
 

DrKlas

Medlem
St jörgen på Hisingen, kville hotell vid kvilletorget, kolla hotellen i Mölndal, Mölndals bro brukar kunna lösa det mesta. Har de bil? Nääs? Aspenäs i Lerum, First i Alingsås ligger vid pendeln.

Tack! Kville hotell verkar inte helt omöjligt och ligger bra till. De kunde inte ge ett direkt svar men ska undersöka. Ibland är det bra med företag som inte har infört online-bokning. Kanske slutar med den udda kombinationen två nätter på Kville hotell och två nätter i svit på Riverton.

Gästerna har inte bil och eftersom de landar på Landvetter kanske First i Borås går före First i Alingsås.
 
Toppen