Senaste nytt

Qatar Airways går med i Oneworld

Swisser

Medlem
oneworld kan bli riktigt bra om det blir en merger mellan AA och US Airways och detta sammanslagna bolag förblir medlem i oneworld som AA idag och om Qatar Airways tillkommer inom ett år. Dessutom blev ju Malaysia Airlines medlem 1:a februari i år.
 

Dr. Miles

Expert
oneworld kan bli riktigt bra om det blir en merger mellan AA och US Airways och detta sammanslagna bolag förblir medlem i oneworld som AA idag och om Qatar Airways tillkommer inom ett år. Dessutom blev ju Malaysia Airlines medlem 1:a februari i år.
och SriLankan Airlines (UL) förväntas att bli medlem någon gång i Q3/Q4.
 
Jag sitter med fingrarna på bokningsknappen här..

Jag tycker priset med QR från New York till Colombo är mycket bra (4400:- i ekonomi enkel väg) men hinner dom verkligen gå med innan Oktober? Tänkte åka runt den 10 Oktober och det är en chansning.

"Qatar Airways CEO Akbar Al Baker announced earlier this month the carrier intends to join the oneworld alliance by Oct-2013" http://centreforaviation.com/analysis/qatar-airways-set-to-join-oneworld-by-late-2013-107662

Alternativet jag har är TK för 4700:- men då är det ett mycket långt stopp på IST (8-9 timmar) vilket är smått segt.

Vad har jag för alternativ om dom inte hinner gå med?
 
Last edited:

Homer

Medlem
Dubbla miles med alla OW loyalitetsprog. 1-2 månaderna som med AB och Malaysian, och dessutom 787 !
 

pep

Medlem
Det ser ud som skæringsdatoen til OneWorld bliver 1ste Oktober 2013. Har netop modtaget nyhedsbrev fra QR med mange ændringer i deres pointssystem.

Dear Dr Pedersen,

Qatar Airways will soon be officially joining oneworld®. As a member of oneworld, Qatar Airways will be flying alongside some of the biggest and best brands in the airline industry.

In order to deliver the best possible seamless travel experience to you, effective 1st July, 2013, Qatar Airways will undergo a few changes in our booking class structure in order to align with the oneworld carriers. The number of Qmiles you earn will be based on the booking class purchased as outlined in the table below.

sdfsdfa.png
 
Toppen