Senaste nytt

Nya Club Carlson kategorier från 1 maj 2013

maba

Medlem
Här kommer en länk till CC nya poäng kategorier för hotellen, gäller för bokningar gjorda efter 1 maj.

Radisson Beke i Budapest måste väl ändå vara ett fynd för 9 000 poäng/natt

2013 Category Changes
 
Last edited:

Alx

Medlem
Jag såg listan igår och konstaterade att det mestadels handlade om förbättrade poänguttag för oss kunder. Det är vi ju inte direkt bortskämda med vid förändringar av hotellprogrammen! :)
 

maba

Medlem
Jag som har en 4-4-2 bokad på det hotellet i sommar för 140€ totalt, man kanske ska ändra till att ta det via poäng istället...

Jag hade absolut bokat av den och sen använt poäng för denna bokning. 36 000 poäng måste vara ett fynd för fyra nätter :)
 

gdaily

Medlem
En bunt av de hotell jag tänkt boka för vinterns USA-resa kommer dock gå upp från 9000 till kategori tre.

Någon som vet om man bokar hotellet nu, gäller bokningen sedan?
 

maba

Medlem
En bunt av de hotell jag tänkt boka för vinterns USA-resa kommer dock gå upp från 9000 till kategori tre.
Någon som vet om man bokar hotellet nu, gäller bokningen sedan?

Jag skulle antingen kontakta CC eftersom det står "The new categories apply to bookings made on or after May 1, 2013." eller så skulle jag göra en testbokning idag och se hur många poäng som dras från ditt poängsaldo. Om du gör alt 2 så se till bara att bokningen är avbokningsbar och gör den bara för en natt på ett ställe.

Men som jag tolkar deras text så skall de nya poängkategorierna gälla för bokningar som görs 1a maj eller senare. Lycka till :)
 

rob74

Medlem
Som jag tolkar texten så ska det funka att boka till det gamla priset innan 1 maj.
Då ska det bokas lite USA-hotell imorgon, då jag har tid att sitta med det.
 

rob74

Medlem
Och därmed har det bokats 5 nätter på lite olika 9.000-poängshotell inför nästa års tripp till USA!
Skönt att göra det innan höjningen. Dessa 45k poäng kommer jag ju att tjäna tillbaka redan under nästa veckas USA-sväng... :)
 

maba

Medlem
Och därmed har det bokats 5 nätter på lite olika 9.000-poängshotell inför nästa års tripp till USA!
Skönt att göra det innan höjningen. Dessa 45k poäng kommer jag ju att tjäna tillbaka redan under nästa veckas USA-sväng... :)

Bra jobbat, det lönar sig att boka i tid ibland och att du dessutom kan tjäna ihop de 45 000 poängen under nästa veckas USA-sväng gör väl inte saken sämre :)
 
Toppen