Senaste nytt

Finnair business class + silverkortskampanj

Jacob

Medlem
Det här erbjudandet verkar inte ens ha lanserats än (jag brukar ha en förmåga att hitta saker tidigt) men nog är det på gång alltid och värt att hålla ögonen öppna för.

Ta vara på vårt exklusiva erbjudande för American Express-kortinnehavare och få 15 % rabatt på interkontinentala flyg i Finnairs prisbelönta businessklass. Dessutom kan du som Finnair Plus-medlem uppgradera till Finnair Plus Silver-nivån när du flyger i Finnairs businessklass med det här erbjudandet – välj land nedan om du vill ha mer information.

15% rabatt är aldrig fel och efter en returresa får man tydligen Finnair Plus Silver som har den stora fördelen att man får tillgång till lounge när man reser med Finnair, trots att det bara motsvarar Ruby i One World.

Bara att vänta på att Sverige-sidan ska funka där detaljerna kommer finnas.

15 % rabatt på biljettpriset i Finnairs businessklass - Finnair - Finland
 
Jag funderar på att boka Biz till Bangkok. Jag har hyfsat med Avios men inte tillräckligt med Tier för att få statusuppgradering på BA. Går det att åka Biz med AY och med hjälp av kampanjen uppnå Finnair Plus Silver-nivån och därefter flytta över miles till BA?
 

Dr. Miles

Expert
Jag funderar på att boka Biz till Bangkok. Jag har hyfsat med Avios men inte tillräckligt med Tier för att få statusuppgradering på BA. Går det att åka Biz med AY och med hjälp av kampanjen uppnå Finnair Plus Silver-nivån och därefter flytta över miles till BA?

Generellt kan man inte flytta poäng/miles mellan olika flygbonusprogram.
 

Dr. Miles

Expert
Dr. Miles tackar, jag hade det på känn... Får isåfall börja samla Finnair-miles också, hur många bonusprogram kan man engagera sig i :rolleyes:

I så fall får du glömma Finnair Plus om du inte har avsikt att flyga med Finnar väldigt mycket.

Min rekommendation är:
  • Fortsätta att samla på British Airways Executive Club.
    eller
  • Börja samla miles hos American Airlines AAdvantage.
 
Toppen