Senaste nytt

Blivit ombokad till ett annat hotell

011430121

Medlem
Jag gjorde en bokning I början av januari, och fick OK på ett Best Westen hotell i Budapest.
Idag fick jag ett mail se nedan, alltså dagen före ankomst, dom har ju haft 2,5månader på sig att informera om nya ägare.

Vad tycker Ni att jag skall betala för det nya hotellet det gamla priset eller vad dom kommer att villa hapå det nya hotellet?
Jag har råd att betala mellan skilnaden på 700:- dyrare pådet nya hotellet, men blir lite sur att få detta dagen före ankomst. Kollade på Merucure Koronas hemsida.
Känner mig " lite förbannad" !
Det är inte första strulet med denna resa.
http://www.businessclass.se/sas-eurobonus/8096-tidtabellsaendring-finns-anslutning.html

With this email we would like to remind youabout your reservation in the Best Western Hotel Art.From the 1.st February theHotel changed the owner, and now operates under the name of The Three CornersHotel Art.Unfortunately The Three Corners Hotel Art doesnot have any rooms availability any more for this busy period.
As a solution, we would like to book a room foryou in the Mercure Korona for the period 19.04.2013-21.04.2013.
If you wish to cancel your reservation, this isalso possible.
Iam waiting for your answer soon.

Kind regards,

Fick detta mail efter det förra
thankyou for your understanding.
Webooked the room for you in Mercure Korona.

Thepayment will be settled by us and you only have to pay the City tax uponcheck-out.Havea nice journey and we hope to have the pleasure to maybe welcome you in thefuture.
Sedan kom nästa mail
Iamreally sorry, our mistake
Youhave to pay in Mercure Korona for the room as well. NOT JUST THE CITY TAX.
THANKSFOR YOUR UNDERSTANDING
Var jag "lite förbannad" förut så blir jag "jätte förbannad" nu
:mad:
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Känns ju som dålig stil av BW, har du testat med att kontakt onlinechatten? Det finns en på UK sidan iaf.
 

Palazzi

Medlem
Makalöst dåligt skött. Jag skulle kräva en rejäl kompensation... Du kan ju ha planerat hela din resa baserad på att hotellet ska ligga nära något (konferenslokal etc). Ligger nya hotellet bredvid? De är ju inte ens samma kedja = 0 poäng på ditt BW-konto.
 

011430121

Medlem
Makalöst dåligt skött. Jag skulle kräva en rejäl kompensation... Du kan ju ha planerat hela din resa baserad på att hotellet ska ligga nära något (konferenslokal etc). Ligger nya hotellet bredvid? De är ju inte ens samma kedja = 0 poäng på ditt BW-konto.

Ligger ca 150 meter ifrån, men har högsta status på BW, och The Three Corners Hotel Art är inte medlem i BW
 

jumbooze

Medlem
Youhave to pay in Mercure Korona for the room as well. NOT JUST THE CITY TAX.
THANKSFOR YOUR UNDERSTANDING
Var jag "lite förbannad" förut så blir jag "jätte förbannad" nu
:mad:
[/FONT][/COLOR]

Helt förståeligt, vem är det som skickar mailen? Vem gjorde du reservationen hos?
 

011430121

Medlem
Helt förståeligt, vem är det som skickar mailen? Vem gjorde du reservationen hos?
På BW hemsidan, bokningen var kvar igår när jag skulle skriva ut den.

Det är The Three Corners Hotel Art som skickar mailen.
Jag har bott där förut, var bokad då på Radisson i Budapest men dom hade fått två våningar vatten skadade
Fick taxi till Mercure då och fick en middag på Radisson.
 

agehall

Medlem
Men shit, vad pysslar de med!?

Jag skulle ha kontaktat BW centralt och krävt att få en lösning. Det där känns helt oacceptabelt.
 
Toppen