Senaste nytt

Någon som besökt något av dessa badställen?

rvarttinen

Medlem
Planerar en liten tripp, men kan inte bestämma riktigt var. Har en idé om att ta oss till Finca Bellavista Sustainable Treehouse Community .. där finns det bland annat tillgång till en trevlig naturlig pool mitt i djungeln.

Dock, när jag tittar runt lite och ser på just badmöjligheter så dyker följande upp:
10 Most Beautiful Natural Swimming Pools in the World | Globe Traveling

... är det någon som varit vid något av dessa ställen? Kan berätta lite om sina upplevelser? Rekommendationer? Något av dessa som bör undvikas??

Tackar på förhand från en nyfiken ...
 

xclass

Medlem
7. Tat Kuang Si Waterfall, Luang Prabang, Laos

Denna är rätt överreklamerad enligt mig. Syns inte på bilderna men det är ganska "utvecklat" runt omkring med landgångar, cafe etc. Inte riktigt den där orörda platsen i djungeln som man skulle vilja besöka. Finns möjlighet att bada med elefanter vilket i och för sig är rätt häftigt. Om du åker hit för badplatsens skull, se då till att tajma så det inte är torka. Vid den tidpunkten är det inte supermycket vatten i fallen.
 

pitch

Medlem
9. Blue Lagoon Resort in Grindavík, Iceland.

Överreklamerat enligt mig

7. Tat Kuang Si Waterfall, Luang Prabang, Laos

Denna är rätt överreklamerad enligt mig.
Ni vet hur reseskribenter är, ofta har dom inte ens varit på platsen dom skriver om. Det bekräftas i det här fallet om man läser deras About-sida.

"However, we are hosting a lot of uncredited material from unknown authors we recieved via mails, from friends and our readers."

Jovisst hörrni, snyggt. Jag är ingen upphovsrättsfascist direkt, men det finns gränser.

Edit: Jag har förresten också varit i den där plaskdammen vid Luang Prabang. Och det är ju knappast kallt i Laos, så det är rätt skönt att bara åka dit och bada, oavsett om det ligger mitt ute i djungeln eller inte.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Tackar för bra input till min "planering" .. uppskattar alltid förstahandsuppgifter från de med erfarenhet av platsen i fråga.
 
Toppen