Senaste nytt

Bästa första klass upplevelsen till USA?

Josh

Medlem
Har lite funderingar över en kommande eventuell resa i F-class till USA. Slutmålet är SFO men mellanlandningar är inget problem. Har hittat lite trådar om F-lounger, F-säten m.m. men finner inte riktigt svaret på min fundering.

Har kikat lite på de uppenbara LX, LH, AF och BA. Priset påverkar så klart lite men låt det inte påverka i era eventeulla tips. Vi är främst ute efter den bästa reseupplevelsen och jag inser att svaren kan bero på vilken flygplanstyp man har turen att hamna i etc.

Detta kommer att vara en unik händelse för oss då vi inte tror att vi med egna pengar eller med företagets pengar kommer att åka F intercontinentalt igen. Om vi nu inte börjar jobba hos någon helt annan arbetsgivare.

Så, ARN-USA/SFO i F? Vad ska vi slå till på?
 

Najk

Medlem
Att resa i F behöver inte vara så kostsamt som du tror. Europa - Nordamerica i F kostar ca 13000kr om du istället köper miles ooch bokar en poängresa istället för att köpa en rakt av. Sök på formuet på "buy miles" så kommer du få väldigt många tips.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Anmj9oBPo3NldFZHQ21qcm4xbzQ1akZLa0syMVBBb0E#gid=0

Om vilket bolag som är bästa har jag tyvärr inget eget tips att dela med mig av, men läs under reserapporter http://www.businessclass.se/reserapporter/ och försök bilda dig en uppfattning om vad du värdesätter. Hårdvara som stol, flygplan, lounger eller mjuka värden som service, mat, bemötande etc.
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Jag skulle åka LH via FRA (FCT) på vägen ut och LX på vägen tillbaka.
Men upplevelsen är ju individuell.
 

Bonden

Medlem
Har du inte provat F innan så är jumbooze's förslag utmärkt.

En drömkombo för mig är AF till SFO och LH F hem.
Man är sugen på att prova AF efter Jacobs trevliga reportage om dem.
Lufthansas A380 F är en mycket trevligare produkt än LX A340 F rent hårdvarumässigt (tystare plan, nyare plan, bättre tv, två stora toaletter till 8 pers. osv, ).
Ett lite billigare alternativ är F till SFO och C hem eftersom hemresan innehåller mycket sömn.

//Bonden
 

Josh

Medlem
Att resa i F behöver inte vara så kostsamt som du tror. Europa - Nordamerica i F kostar ca 13000kr om du istället köper miles ooch bokar en poängresa istället för att köpa en rakt av. Sök på formuet på "buy miles" så kommer du få väldigt många tips.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Anmj9oBPo3NldFZHQ21qcm4xbzQ1akZLa0syMVBBb0E#gid=0

Om vilket bolag som är bästa har jag tyvärr inget eget tips att dela med mig av, men läs under reserapporter Reserapporter och försök bilda dig en uppfattning om vad du värdesätter. Hårdvara som stol, flygplan, lounger eller mjuka värden som service, mat, bemötande etc.

Tack Najk! Har sett en del av foruminläggen om olika sätt att köpa Miles. Men visst är det så att det är ganska krångligt att få till en bokning med Miles?
 

Randy Marsh

Medlem
Tack Najk! Har sett en del av foruminläggen om olika sätt att köpa Miles. Men visst är det så att det är ganska krångligt att få till en bokning med Miles?
Det kan vara svårt att hitta två bonusplatser i F, speciellt till SFO. Men eftersom mellanlandningar är OK så blir det något lättare. Det behöver heller inte vara krångligt att boka en bonusresa, t ex är det möjligt att boka online med Avianca LifeMiles.
 

Josh

Medlem
Har du inte provat F innan så är jumbooze's förslag utmärkt.

En drömkombo för mig är AF till SFO och LH F hem.
Man är sugen på att prova AF efter Jacobs trevliga reportage om dem.
Lufthansas A380 F är en mycket trevligare produkt än LX A340 F rent hårdvarumässigt (tystare plan, nyare plan, bättre tv, två stora toaletter till 8 pers. osv, ).
Ett lite billigare alternativ är F till SFO och C hem eftersom hemresan innehåller mycket sömn.

//Bonden

Ja visst lockar även AF för en gångs skull efter att man har läst Jacobs reportage. Har för mig att LX Businessprodukt även håller hög klass och visst kan en nattretur vara akutell i C.
 

jumbooze

Medlem
Jag tänkte nog att man skulle flyga en rutt som LX kör a333 på dvs ny F även om man får byta domestic i US. Men det tycker jag är värt för den nya LX F är grymt trevlig. Känns som att sätta sig i en BMW/AUDI.
 
Toppen