Senaste nytt

Gå före i kön vid boarding eller inte

Dr_Bkk

Medlem
Hur gör ni då ni sitter länge i loungen o njuter och sedan går till gate.
Det finns bara en landgång / dörr till planet så alla skall in genom denna oavsett status.
Dom släpper naturligtvis på First / Business / Goldcard innehavare först som vanligt.
Men om ni kommer sent så Economy köar o har börjat boarding, går ni helt sonika förbi
med boarding pass resp Guldkortet i handen fram till personalen Eller tar ni er plats sist i kön?
Om ni går förbi hur är ljudet på Eco folket?
Tänkte testa om 2 veckor på TG 951. O där finns ju bara en ingång till planet i CPH.
Skall bli kul testa deras nya 777-300 i Royal Silk
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Jag går förbi bara.

OM det är bråk så kommer personalen bara intyga att det är så det fungerar och slippa dig in.
 
Last edited:
Finns det separat Boarding används det, sker Boarding call för Business Class/Gold före ekonomy så använder man det. Men efter det känns det konstigt att pressa sig förbi köande passagerare i samma kö. Om du frågar mig.
 
Sist jag ställde mig och köade med alla andra så pekade flygvärdinnorna som tog emot mig vidare mig åt fel (ekonomi) håll när jag kom ombord bara för det (var också Thai men nere i Thailand).. Visserligen hade det nog inget med köande att göra egentligen, utan snarare en slapp flygvärdinna som inte hade ögonen med sig riktigt. Fanns nog någon möjlighet att ha prioriterad kö för Business där men det var ingen som tog emot i den kön.
 

Dr_Bkk

Medlem
Jonas. Det stämmer i Bkk så stänger dom businessdörren snabbt. Så man får ta ecodörren till höger
 
När jag flög hem från Sydney hörde jag "paging passenger Bjornstrom, please make way to gate nine as you are the last passenger to board". Satt i loungen och körde Skype med min fru. Oops! Inga problem i First dock, bara glada miner :)
 

Jonas C

Medlem
Brukar hålla guldkortet lite diskret i handen, innnan jag smyger mig före (innan boarding har börjat) på Arlanda där man sällan tillämpar Priority boarding. Folk tenderar att vara hänsynsfulla nog att låta en gå före. På SAS flygningar boardar jag alltid planet sist av den enkla anledningen att boardingproceduerana hos SAS allt för ofta är kaotiska. I den civiliserade världen [läs utanför skandinavien] där Priority boarding tillämpas har det än så länge fungerat utan större konstigheter.
 
Toppen