Senaste nytt

Ny kåring: Københavns Lufthavn har verdens bedste sikkerhedskontrol

Agö

Medlem
Nu går jag sällan igenom den "normala" säkerhetskontrollen men när det händer brukar det gå hyggligt snabbt. Det är ofta välbemannat.
 

nemme

Medlem
Jag håller med. Det går ganska snabbt och smidigt. Dock är det när ett gäng charterflyg ska avgå samtidigt som man märker att det kan bli lite köer.
 

flying

Medlem
Haha vilket skämt... med undantag från säkerhetskontrollerna i USA tycker jag att CPH är den överlägset mest ineffektiva! Eller förresten ATH ligger bra till också.
 

pep

Medlem
Denne totale uenighed viser, hvor følsomme rankings og evalueringer er: It all depends on the eyes of the beholder. Og, selvfølgelig af fordomme, held, humør, tolerance, og uheld....CPH er grundig og noget skrap, men jeg har været udsat for meget værre i Australien, CDG, of FRA, hvor jeg blev "pillet ud" af køen til særligt check og skulle åbne alt. I arabiske lufthavne kan man ofte næsten gå lige igennem, hvilket er dejligt men ikke specielt godt for sikkerheden? Jeg har aldrig ventet i over 10 minutter i CPH og oftest kun 1-2 minutter. Det synes jeg er fint!
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Aldrig haft några problem med personalen på CPH security, tvärtom. Trevligt med infotavla som visar teoretisk kötid också (även om man gör bäst i att dubbla antalet minuter som tavlan visar).
SXF har jag däremot helt slutat flyga ifrån, mycket pga att säkerhetskontrollanterna är rekryterade av djävulen :p
 
Toppen