Senaste nytt

Tips på bra restaurang i Marrakech

ALU

Medlem
Har några dagars jobb i Marrakech nästa vecka och blir kvar över helgen. Brukar passa på att på lördagkvällen bjuda de jag jobbat med på någon slags trevlig restaurang. Vilket jag nu inser kanske inte blir så lätt... Jag har frågat polaren Google men verkar inte hitta några bra alternativ.

Är det någon här som känner till någon riktigt bra restaurang i Marrakech att prova?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Igorius

Medlem
Åt en bra middag på ett ställe som hette Riad Leymarie i höstas. Mycket härlig innergård. Dessvärre kan jag inte hitta någon hemsida - jag var där med ett större konferenssällskap och bokningen sköttes centralt.

Var ska du bo förresten? Jag bodde på utmärkta ~ Hotel de luxe Marrakech - Les Jardins de la Medina - SITE OFFICIEL - rekommenderas starkt.

Även där fanns för övrigt en bra restaurang, även om det kanske är roligare med något mer traditionellt i de trånga gränderna.
 

ALU

Medlem
Schysst! Jag bor på Sofitel Palais Imperial, så där finns ju restauranger men det är lite trist att köra det upplägget. Har fått ett tips om BoZin som ser rätt trevligt ut.
 

gusten

Medlem
Om du vill prova en ganska enkel men typisk Marockansk restaurant, testa Chegrouni vid torget (Djema el Fna) dock ingen alkohol.Hotell La Mamounia, ett av världens ledande lyxhotell kan vara värt besöka för drink el pool lunch- boka. Dock är nog restaurant Le Comptoir bäst. Boka bord till höger helst runt. Där kan det bjudas på magdans dessutom. Elegant Fransk-Marockansk fusion. Cool bar en trappa upp. Bo Zin är en stor, cool restaurang en, "upplevelse". Värt ett allmänt besök är också La Majorelle, Yves St Laurents hus med fantastisk trädgård
 

gusten

Medlem
Har några dagars jobb i Marrakech nästa vecka och blir kvar över helgen. Brukar passa på att på lördagkvällen bjuda de jag jobbat med på någon slags trevlig restaurang. Vilket jag nu inser kanske inte blir så lätt... Jag har frågat polaren Google men verkar inte hitta några bra alternativ.

Är det någon här som känner till någon riktigt bra restaurang i Marrakech att prova?

Kort rapport från Marrakech?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen