Senaste nytt

Marriott Rewards och kvalgränser

henrik l

Medlem
Detta kanske även är ett fredagstrådstema:) Vi har 1:a mars, vilket är brytpunkt för många kort, dvs har man inte återkvalificerat sig åker man obönhörligen ned till underliggande nivå, eller till grundnivån. På mitt Club Carlson har jag skickats ned till silver, kvalificerade mig för det, men har köpt aktier, så jag ska fixa guldet. Men när jag tittade på Marriott står jag kvar som gold. Kvalgränsen för guld är 50 nätter, 10 för silver. Tror att jag hade 36 nätter. JacobGbg nämnde tidigare att man kunde behålla status genom att betala med poäng. Min fundering/fråga/förhoppning är om jag har lyckats hänga kvar på guldnivån? Spännande fortsättning följer:D
 

JacobGBG

Medlem
Kvalgränserna är dessvärre benhårda, dock så kommer du få 26 rollover nights mot nästa år vilket förenklar avsevärt möjligheten att få guld 2014.
 

henrik l

Medlem
Kan nu konstatera att jag i år kunde behålla guldet trots att jag bara hade 36-37 nätter. Fel i systemet tror jag inte på, jag har heller inte betalat in några extra poäng. Om jag ska försöka hitta någon vettig förklaring skulle det möjligen kunna vara att alla nätter utom en är på Courtyard i HK. Under 2011 tror jag att jag dessutom hade ca 30-35 nätter på samma hotell. Så möjligen finns det en funktion som prioriterar lojalitet på ett och samma hotell:confused:
 

JacobGBG

Medlem
Kan nu konstatera att jag i år kunde behålla guldet trots att jag bara hade 36-37 nätter. Fel i systemet tror jag inte på, jag har heller inte betalat in några extra poäng. Om jag ska försöka hitta någon vettig förklaring skulle det möjligen kunna vara att alla nätter utom en är på Courtyard i HK. Under 2011 tror jag att jag dessutom hade ca 30-35 nätter på samma hotell. Så möjligen finns det en funktion som prioriterar lojalitet på ett och samma hotell:confused:

Generellt är Marriott generösa mot europeiska medlemmar då de vill ha en jämn fördelning. T.ex. så får vi också vid megabonus cat 1-5 stay certificates medans i USA så är det cat 1-4.
 

Swisser

Medlem
JacobGBG,
Det visste jag inte om att de differentierade mellan amerikaner och europeer. I den pågående megabonuskampanjen (till slutet av april) så finns ju både att alternativ för cat 1-4 cert och ett för cat 1-5 cert förutom två points-alternativ. Limiten för cat 1-4 cert alternativet är max 3 free night cert och för cat 1-5 cert alternativet är max 2 free night cert. Jag har siktat in mig på alternativet med cat 1-5 cert och har redan säkrat ett cert via min senaste resa till Asien.
 

JacobGBG

Medlem
JacobGBG,
Det visste jag inte om att de differentierade mellan amerikaner och europeer. I den pågående megabonuskampanjen (till slutet av april) så finns ju både att alternativ för cat 1-4 cert och ett för cat 1-5 cert förutom två points-alternativ. Limiten för cat 1-4 cert alternativet är max 3 free night cert och för cat 1-5 cert alternativet är max 2 free night cert. Jag har siktat in mig på alternativet med cat 1-5 cert och har redan säkrat ett cert via min senaste resa till Asien.

Officiellt gör dom inte det men på Flyertalk så är det tydligt i diskussionen om vilka Megabonus rewards folk har fått.
 

henrik l

Medlem
Generellt är Marriott generösa mot europeiska medlemmar då de vill ha en jämn fördelning. T.ex. så får vi också vid megabonus cat 1-5 stay certificates medans i USA så är det cat 1-4.

I mitt fall så innebär det ju att dom kan räkna med åtminstone 35 nätter till under året:) Så i mitt fall är det nog en viss pay-off.
 
Toppen