Senaste nytt

ESTA ansökan till USA: "Ditt inresetillstånd är under granskning"

En kompis som ska åka iväg fick idag följande meddelande, är det något att oroa sig över. Han frågade mig men jag hade inget bra svar så jag vänder mig mot er. Borde väl inte vara något, men man blir väl lite orolig trots allt?

"Ansökan bearbetas

Ditt inresetillstånd är under granskning eftersom ett omedelbart beslut inte kunde fattas. Detta svar betyder inget negativt. Ett beslut kommer att finnas tillgängligt inom 72 timmar. Återgå till denna webbplats för att hämta och visa ESTA-status för tillstånd som tidigare skickats in för en person eller för en grupp om två eller flera personer."
 

tourist

Medlem
Nej, han behöver inte vara orolig. Kolla igen i morgon eller övermorgon så att ansökan beviljats (har det mot förmodan kommit ett beslut att ansökan _inte_ beviljas så kan han ha anledning att bli lite orolig och fundera på varför...)
 
Nej, han behöver inte vara orolig. Kolla igen i morgon eller övermorgon så att ansökan beviljats (har det mot förmodan kommit ett beslut att ansökan _inte_ beviljas så kan han ha anledning att bli lite orolig och fundera på varför...)

Okej! tydligen hade han stavat fel någonting, därav ändringen (förra blev godkänd) så han "nojjade" nog upp sig i onödan.

Edit: han skrev precis på Facebook, så allt var ok! tänkte jag meddelar ifall fler får samma meddelande.

"Din ansökan har godkänts och du kan resa till USA med Visa Waiver-programmet. Detta svar garanterar inte att du blir insläppt i USA; Customs and Border Protection (tull och gränsskydd) kommer att vid ankomst ta det slutgiltiga beslutet.

Om nödvändigt kan du uppdatera följande uppgifter i en godkänd ansökan: adress under din vistelse i USA, flyginformation, e-postadress och telefonnummer. För att få tillgång till ditt inresetillstånd måste du ange ditt ansökningsnummer, passnummer och födelsedatum. Om du vill ändra andra uppgifter i formuläret måste du ansöka om nytt inresetillstånd.

Ha en trevlig resa. Välkommen till USA."
 
Last edited:
Toppen