Senaste nytt

Air Baltic lanserar sex nya linjer inför sommaren 2013

Jacob

Medlem
Inför sommarsäsongen 2013 lanserar Air Baltic sex nya destinationer. De sex destinationer som tillkommer är Olbia (Sardinien, Italien), Rijeka (Kroatien), Prag (Tjeckien), Larnaca (Cypern), Heviz-Balaton (Ungern) och Malta.

Dessutom återkommer åtta sommardestinationer kring Medelhavet, Kaspiska Havet och Svarta Havet.

Är det någon som har koll på vad Heviz-Balaton är för destination? Inte hört tals om det tidigare. SOB är flygplatskoden i alla fall.
 

Alx

Medlem
Ja, vad roligt! Malta verkar vara på frammarsch i år... Turkish, SAS (OSL) och nu också Air Baltic. Man får vara glad över varenda liten ny linje som INTE trafikeras av Air Malta, Ryanair eller Easyjet... :)
 

Palazzi

Medlem
Kanonfint vid Balaton! Populärt resmål för personer från östra Tyskland, och norra Österrike sedan många decennier. Det brukar vara en populär festival där på sommaren också där det kommer folk från hela Europa.

Verkligen ett resmål som lockar mig personligen :) Inte sett att det erbjudits av något annat stort bolag, men så har jag väl inte letat aktivt heller.

Olbia är trevligt, men det finns många alternativ för den som vill flyga dit. Om jag inte missminner mig så är det Ryanairs flygplats? SAS flyger väl också till Sardinien i sommar... Sedan har nästan alla stora bolag rutter dit. Även fritidsresor satsar på Sardinien i sommar, så det blir fullt av svenskar.
 

ulagun

Medlem
Bara synd att de inte är kvar i EB-programmet fullt ut. För de har en hel del intressanta resmål. Härom året reste vi på semester med dem till Odessa. Väldigt smidigt.
 

Jacob

Medlem
Verkligen ett resmål som lockar mig personligen :) Inte sett att det erbjudits av något annat stort bolag, men så har jag väl inte letat aktivt heller.
Häftigt! Man kanske skulle ta en tur förbi och vila upp sig lite i sommar. Air Baltic verkar vara det enda bolaget som flyger dit reguljärt när jag söker i systemet.
 
Toppen