Senaste nytt

Singapore Airlines på väg till Stockholm

Jacob

Medlem
I februari besökte jag en av Europas största affärsresemässor i London där jag hade ett väldigt intressant samtal med en av Singapore Airlines representanter, en mycket kunnig och engagerad kille som nog tyckte det var lika skoj att prata med mig som jag med honom (han hade för övrigt aldrig mött någon innan som faktiskt flugit Suites, som han själv visade upp vid montern).

Vi pratade om Singapore Airlines och Skandinavien och trots att han av förståeliga skäl officiellt inte kunde bekräfta något sa han att linjen till Stockholm i princip redan var bestämd och klar: En del förberedelser och detaljer att fila på förstås men han sa åt mig att hålla ögonen öppna för en pressrelease inom 3-6 månader, så säker kände han sig på sin sak.

Idag noterar jag en platsannons på Travelnews där Singapore Airlines söker en "Passenger Sales Representative" med stationering i Stockholm för att utöka Singapore Airlines närvaro i Sverige.

Det känns instinktivt som något är på gång. :)
 

Fredrik

Medlem
Maskinen känns trolig om SQ kommer men än är det en stund kvar.

Ska sätta in en flaska Krug på kylning tills pressmeddelandet kommer. Sen väntar jag på att signa upp till BC.se-eventet ombord...
 

Homer

Medlem
De söker en (1) person, som dessutom kan jobba hemifrån, det tycker jag låter mer som att de handlar om
att marknadsföra linjen från CPH, fast jag har ju naturligtvis ingen annan information än att jag läst platsannonsen.
 

NotRyan

Medlem
Det lär ju inte bli SQ:s gamla regionala i alla fall och servicen är ju underbar, så det blir jättebra.....

Mvh
/NotRyan
 

Jacob

Medlem
De söker en (1) person, som dessutom kan jobba hemifrån, det tycker jag låter mer som att de handlar om
att marknadsföra linjen från CPH, fast jag har ju naturligtvis ingen annan information än att jag läst platsannonsen.
Det har förstås inte jag heller, och ingen från Singapore Airlines lär i detta läge ge någon officiell kommentar kring saken.

Men linjen till Köpenhamn har ju funnits i många många år utan att det gjorts några större kraftansträngningar med att marknadsföra den mot Sverige så känns ändå som det skulle kunna finnas en annan tanke med rekryteringen.
 
Toppen