Senaste nytt

Hotelltips i Dubai för långweekend

Hotelltips Dubai, långweekend!

Har hållit mig ifrån Dubai i alla år men tänker nu överraska min fru i höst (november) med en långweekend till Dubai. Syftet med resan är sol, bad och god mat. Jag är relativt krävande vad gäller hotell med 4+ hotell med strandläge och god service som krav.

Prisläge: 300-400USD/natt gärna då som B&B.
Krav: Pool och strandläge
Önskemål: Modernt, fräscht gärna med boutiquekänsla. Hellre ett mindre hotell med personlig service men inget är uteslutet.

Jag utgår ifrån att här finns massor med tips och idéer.

Keep it coming! :)
 

Jonas C

Medlem
Nu bodde jag kanske inte på ett hotell av samma extravaganta kaliber som övriga i tråden, men under min senaste resa till Dubai bodde jag tre nätter på Ramada Jumeirah. Hade aldrig bott på Ramada kedjan innan så jag visste inte riktigt vad man kunde förvänta sig.

Hotellet var över förväntan när det gällde standard på rummen, faciliteterna och personalens bemötande. Mycket god valuta för pengarna då jag endast betalade 268kr per natt över nyår ;) Vid framtida besök blir det troligtvis Radisson.

8457965193_587cdcb51c_z.jpg


8457963649_7ce7fd81a2_z.jpg


8459065986_e3a47dbb2e_z.jpg
 
Nån som satt sin fot på Grand Hyatt Dubai? Nåt att ha? För oss är en trevlig pool, bra restaurang och bemötande relativt viktigt.
 
Toppen