Senaste nytt

Hjälp behövs för att välja seating på Turkish Airlines

Hej,

jag vet att ni är så himla duktiga så jag är helt hundra säker att får hjälp av er för att välja seat för min resa till Istanbul.
Jag har försökt söka resan på LH hemsida men får ingenting fram. Bara information att "Unfortunately, we could not find an active reservation under the booking code you entered. Please note that only Amadeus reservation system booking codes can be retrieved and that a valid booking code contains six alpha-numeric characters."

På Turkish egen hemsida får jag fram informationen att "We apologize for the inconvenience."

Jag jag kollar på CheckMyTrip då får jag upp bokningen samt två olika bokningsreferense. Den ena är 2WF... och den andra SSC.... Den som börjar med 2WF är kanske Amadeus PNR och SSC på Turkish PNR.

Alltså frågan är. Måste jag ringa till TK för att få seating eller kan SAS EBG service hjälpa mig?

//Tommy

PS: Resan är bokat via resebyrå...
 

Dr. Miles

Expert
Ja, tyvärr måste du ringa till Turkish Airlines.
Vi har försökt att göra det på online i februari men det gick inte.
 

Vaniljvodka

Medlem
Sen får man hoppas att det blir en A330-300 med nya sätena också.
Sittplatser får vi ringa om i november. Det brukar fungera om man är bra på att bokstavera på engelska.....:)

Det är nu 90 dagar innan min avresa, men på MMB (eller vad motsvarande nu heter på TKs hemsida) så ser jag inte att man kan välja sittplats. Är det alltså bara ringa som gäller?
 

StarFlyer

Medlem
Har ni provat ändra plats via LOT Polish hemsida? Funkar för flera *A bolag men har personligen aldrig testat TK. Går även bra att lägga till bonusprogram där.
 

Vaniljvodka

Medlem
Både min fråga och johnhenriks svar verkar vara borttagna? Jag kunde hursomhelst se svaret i mailet så jag har nu ringt och pratat med en hjälpsam agent i Turkiet (Arlanda-numret kopplade dit) som nu bokat in oss på plats 2 A/C och 2 A/B på ARN-IST respektive IST-BKK och tillbaka.
 

Dr. Miles

Expert
Både min fråga och johnhenriks svar verkar vara borttagna? Jag kunde hursomhelst se svaret i mailet så jag har nu ringt och pratat med en hjälpsam agent i Turkiet (Arlanda-numret kopplade dit) som nu bokat in oss på plats 2 A/C och 2 A/B på ARN-IST respektive IST-BKK och tillbaka.
Nej, de är inte borttaget utan flyttats till relevant tråd. Om du använder "Min aktivitet" i din profil vet du var ditt inlägg har flyttats.
Vänligen fortsätta diskussion/frågor om förvalt säte på Turkish Airlines flygningar här.
 
Toppen