Senaste nytt

Vueling - vad kan jag förvänta mig?

fmansson

Medlem
Hittar inget konkret om Vueling här.
Någon som flugit dem och isf vad väntar?

Är de med i någon allians? Jag bokade en biljett på Iberias hemsida med ett IB-nummer som börjar på 5*** men det är Vueling-metall. Avios då på BAEC?
 

Homer

Medlem
http://www.businessclass.se/ovriga-...goeteborg-landvetter-barcelona.html#post84594
Har testat Vueling. Det är ingenting jag kan rekommendera för personer över 1,75 m. Vansinnigt trångt. Här är en (suddig) bild från Vuelings kärra ARN-BCN från i år.

Visa bifogad bild 10389


http://www.businessclass.se/oneworld/10005-ex-oslo-med-iberia-moejligt-pa-iberia-com.html#post127472

Iberia flyger inte på Oslo, om det är en ny rutt med Vueling har de väl helt enkelt inte lagt in den i systemet än.

Är det IB flightnummer kan du tjäna Avios via IB+, men inte via BAEC
och angående baggage:

If I'm travelling on a flight operated by Vueling, how many pieces/kilos of baggage can I check in?
If you are travelling on an IB5XXX flight and/or in transit between IB5XXX flights, the free baggage allowance will be one piece of baggage weighing 23 kg.

Baggage allowance in hold
 

Homer

Medlem

fmansson

Medlem
Tack för svar!
Jag ska flyga enkel Vigo-Barcelona så jag borde väl överleva med eller utan avios...
 

Bryant

Medlem
Hittar inget konkret om Vueling här.
Någon som flugit dem och isf vad väntar?

Är de med i någon allians? Jag bokade en biljett på Iberias hemsida med ett IB-nummer som börjar på 5*** men det är Vueling-metall. Avios då på BAEC?

Hej

Jag har flugit med dem 2ggr, båda gångerna mellan BCN-PMI som tar ca 40 min. Det du kan förvänta dig är absolut ingenting.. Däremot har de ibland väldigt bra priser. Tänk Ryanair fast på spanska så blir du inte besviken.
 

Homer

Medlem
Tänk Ryanair fast på spanska så blir du inte besviken.
Nja, inte riktigt, Vueling flyger från "riktiga" flygplatser LHR, ARN osv. och har Businessclass! :cool:



13199d1359408807-ba-british-airways-united-kingdom-oevervaeger-lufthansa-vueling.jpg
 
Toppen